Infrastruktūros plėtros skyrius

Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos apskaičiavimas

Eil. Nr.

Pavadinimas

Aprašymo turinys

1.

Administracinės paslaugos kodas

-

2.

Administracinės paslaugos pavadinimas

Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos apskaičiavimas

3.

Administracinės paslaugos apibūdinimas

Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoką (toliau – Įmoką) moka naujai statomo, rekonstruojamo pastato, esamą inžinerinį statinį rekonstruojančio į pastatą ir (ar) kito inžinerinio statinio, kuris nepriklauso savivaldybės infrastruktūrai ir jo naudojimui reikalinga savivaldybės infrastruktūra, statytojas (vystytojas).

Įmoką apskaičiuoja Kauno rajono savivaldybės administracija (toliau – Organizatorius), gavusi statomo, rekonstruojamo pastato, esamo inžinerinio statinio rekonstruojamo į pastatą ir (ar) kito inžinerinio statinio, kuris nėra savivaldybės infrastruktūra ir jo naudojimui reikalinga savivaldybės infrastruktūra, statytojo (vystytojo) (toliau – Mokėtojas) prašymą (toliau – Prašymas) apskaičiuoti Įmoką.

Mokėtojas Prašymą pateikia prieš teikdamas prašymą išduoti statybą leidžiantį dokumentą arba iki statybos darbų pradžios, kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas.

4.

Teisės aktai, reguliuojantys administracinės paslaugos teikimą

  1. Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymas, 2020 m. gegužės 7 d. Nr. XIII-2895.
  2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gruodžio 30 d. nutarimas Nr. 1475 “Dėl Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos aprašo ir Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos nustatymo metodikos patvirtinimo“.
  3. Kauno rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 25 d. sprendimas Nr. TS-85 „Dėl Kauno rajono savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifų patvirtinimo“.
  4. Kauno rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 25 d. sprendimas Nr. TS-86 „Dėl kriterijų, pagal kuriuos nustatoma, kada savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama arba mokama dalimis ir savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

5.

Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo

Prašymą ir su Prašymo formoje nurodyta informacija taip pat pateikiama:
1.įgaliojimas ar kitas atstovavimą patvirtinantis dokumentas, jeigu Prašymą teikia Mokėtojo atstovas;
2.statinio projekto bendroji dalis;
3.situacijos schema (suvestinis dangų, tinklų ir kt. infrastruktūros planas ar planai), kai teritorijų planavimo dokumento sprendiniai nekonkretūs ir trūksta išsamumo šios infrastruktūros plėtrai įvertinti;
4.pažymėjimas apie Nekilnojamojo turto registre įregistruotą žemės sklypą ir teises į jį (nuosavybės dokumentai);
5.kai Mokėtojas kreipiasi dėl Įmokos apskaičiavimo dėl statinio statybos ar rekonstravimo žemės sklype, kuris nuosavybės teise priklauso keliems bendraturčiams, ar numatomas rekonstruoti statinys priklauso keliems bendraturčiams, pateikiamas bendraturčių sutikimas atlikti tokius darbus arba pateikiami dokumentai, patvirtinantys žemės sklypo ir (ar) kito nekilnojamojo daikto eksploatavimo ir (ar) naudojimo tvarką, kai Mokėtojas savivaldybės infrastruktūros plėtrą planuoja tik jam priklausančioje ar priskirtoje žemės sklypo ir (ar) kito nekilnojamojo daikto dalyje;
6.žemės sklypo savininko (patikėtinio) rašytinis sutikimas vykdyti statybos darbus, kai Mokėtojas nėra šio žemės sklypo, kuriame numatoma vykdyti savivaldybės infrastruktūros plėtrą, savininkas, ar valstybinės žemės patikėtinio rašytinis sutikimas vykdyti statybos darbus, kai šią plėtrą numatoma vykdyti valstybinėje žemėje, kurioje nesuformuoti žemės sklypai;
7.žemės sklypo ribų planas;
8.teritorijų planavimo dokumentas ir jį patvirtinantis administracinis aktas;
9.prisijungimo sąlygos;
10.kiti dokumentai, kurie, Mokėtojo nuomone, gali turėti reikšmės Prašymo nagrinėjimui (specialieji architektūriniai reikalavimai, anksčiau išduotas statybą leidžiantis dokumentas, jei prašoma apskaičiuoti Įmoką pastatui ar statiniui, kuriam jau buvo išduotas statybą leidžiantis dokumentas ir kt.);
11.tuo atveju, jei Mokėtojas prašo atleisi nuo Įmokos (ar jos dalies) ir atitinka Kauno rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 25 d. sprendime Nr. TS-86 „Dėl kriterijų, pagal kuriuos nustatoma, kada savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama arba mokama dalimis ir savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatytus kriterijus ir / ar atvejus, pateikti tai patvirtinančią informaciją ir / ar dokumentus.

6.

Informacija ir dokumentai, kuriuos turi gauti institucija (prašymą nagrinėjantis tarnautojas)

Prašyme nurodoma ši informacija:
1.pastato ar inžinerinio statinio rekonstravimo į pastatą projekte nurodytas pastato bendrasis plotas (m2) ir (ar) inžineriniu statiniu, kuris nėra savivaldybės infrastruktūra ir jo naudojimui reikalinga savivaldybės infrastruktūra, užstatytas plotas (m2). Rekonstruojant pastatą nurodoma rekonstruojamo pastato padidėjusi bendrojo ploto dalis (m2). Rekonstruojant inžinerinį statinį – padidėjusi užstatyto ploto dalis (m2);
2.informacija dėl poreikio savivaldybės infrastruktūros plėtrai paimti žemę visuomenės poreikiams;
3.infrastruktūros plėtros sutarties numeris ir data, jei sutartis sudaryta;
4.Mokėtojo pasirinktas informavimo apie Prašymo priėmimą, nagrinėjimą ir sprendimo priėmimą būdas (siunčiant paštu prašyme nurodytu adresu, ar elektroniniu paštu);
5.nuoroda į statinio projektą, kai statinio projektas patalpintas Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“;
6.nuoroda į teritorijų planavimo dokumento, kuriame numatomas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, registraciją Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre (toliau – TPDR);
7.nuoroda į teritorijų planavimo dokumento, kuriuo suplanuota savivaldybės infrastruktūra,  registraciją TPDR;
8.kita informacija, kuri Mokėtojo nuomone, gali turėti reikšmės Įmokos dydžio apskaičiavimui.

7.

Administracinės paslaugos teikėjas

Kauno rajono savivaldybės administracijos Gyventojų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyrius

Savanorių pr. 371 Kaunas,

tel. 8 616 39 355

Pirmadieniais, trečiadieniais, ketvirtadieniais – 8.00–17.00 val.,

antradieniais - 8.00-19.00 val.,

penktadieniais – 8.00–15.45 val.

Dėl išankstinės registracijos ir kitais su prašymu teikimu susijusiais klausimais prašome kreiptis į Gyventojų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus vyr. specialistę Džuljetą Bartkienę,

tel. (8 670) 97 342, (8 620) 13 051. el. p pletra@krs.lt,dzuljeta.bartkiene@krs.lt

8.

Administracinės paslaugos vadovas

Infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas

Giedrius Orliukas,

tel. (+370 37) 28 18 40, el.p. giedrius.orliukas@krs.lt 

9.

Administracinės paslaugos suteikimo trukmė

Įmoka apskaičiuojama ir įmokos apskaičiavimo aktas Mokėtojui pateikiamas per 20 darbo dienų nuo visų Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos nustatymo metodikoje ir Prašymo formoje nurodytų dokumentų ir informacijos pateikimo Organizatoriui dienos.

10.

Administracinės paslaugos suteikimo kaina

Administracinė paslauga teikiama neatlygintinai.

11.

Prašymo forma, pildymo pavyzdys ir prašymo turinys

Administracinė paslauga teikiama neatlygintinai.
1.Prašymo forma dėl plėtros įmokos apskaičiavimo.
Prašymas su nurodytais dokumentais gali būti teikiami elektroniniu paštu, dokumentai turi būti pasirašyti elektroniniu parašu.
Prašymas turi būti:
1.parašytas valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio tikrumas būtų paliudytas Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka;
2.parašytas įskaitomai;
3.asmens pasirašytas.

12.

Administracinės paslaugos teikimo ypatumai