Rūtos Levulienės tapybos darbų paroda „Susitikimų vieta“

Kaunietė dailininkė Rūta Levulienė yra gimusi 1972 m. Meną ji pradėjo studijuoti nuo 2006–ųjų metų. 2011 m. dailininkė baigė A. Martinaičio dailės mokyklą; 2011 – 2016 m. lankė privačias Luko Komogorcevo ir Antano Obcarsko studijas; 2016 m. dalyvavo Pietų Korėjos menininkės Bosuk Lee dirbtuvėse. 2022 m. Vilniaus Dailės Akademijos Kauno fakultete R. Levulienė įgijo dailės bakalauro išsilavinimą. 2024 m. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos suteiktas Meno kūrėjo statusas.

Nuo 2014 m. dailininkė aktyviai dalyvauja respublikinėse ir tarptautinėse parodose. R. Levulienė surengė 13 autorinių parodų Vilniuje, Kaune, Prienuose, Birštone, Jurbarke; dalyvavo 27–iose grupinėse parodose, kurios organizuotos Londone, Berlyne, Vilniuje, Kaune, Rokiškyje, Druskininkuose, Birštone, Palemone. Ji taip pat yra 13–os plenerų dalyvė.

R.Levulienės kūrybinį braižą galima traktuoti kaip nuoseklų ir programinį aplinkos stebėjimą, kaip intuityvų ir intencionalų bandymą užfiksuoti laiko ir erdvės keičiamą gamtinę tikrovę. Dailininkei svarbiausia atskleisti gamtos pokyčiuose gimstantį įspūdį. Čia kartu, harmoningoje sistemoje kinta ir žmogaus sukurtų daiktų, ir jo paties figūra .

Filosofai, savo veikaluose estetiką regintys kaip minties plėtotės ašį, tapybą gali išskirti iš visų žmogaus kultūros produktų lyg dokumentą, įrodantį vizualų gamtos grožio buvimą. Pokyčiai ir net stichijos gali būti pateisinti per kultūros objektus (t. y. kūrinius). Ne tik filosofų mintys, bet ir R. Levulienės tapyba rodo, kad menas užbaigia gamtinę tikrovę ir netgi jai suteikia buvimo prasmę. Galbūt kiek per drąsu, bet teigtina, jog menininkei R. Levulienei būdinga tam tikra dabarties impresionistinė prieiga. Pastebėtina, kad impresionistinė prieiga nėra tai, kas yra impresionizmo meninis judėjimas; tai pasaulio stebėjimo ir atvaizdavimo kūrybinis principas. Impresionistinės kūrybos centre spalva (bet ne absoliuti tikrovės imitacija), asociacija (bet ne pavidalų natūralistinis perteikimas); visa tai yra būdinga ir R. Levulienės tapybai. Čia formos modeliavimą lemia potėpio grynumas, spalvos ir šviesos santykis. Specifinę impresionistinę prieigą lemia tikrovėje veikiančių subjektų ir objektų, aiškių struktūrų ir numanomų (arba įsivaizduojamų) pavidalų gebėjimas sudominti imlų ir kūrybingą protą. Tad iš dalies galime teigti jog tapyba gimsta iš nuostabos. Panašiai savo kūrybinę programą reflektuoja ir pati R. Levulienė:

“Savo tapybos darbais siekiu atsakyti į klausimą apie gamtos ir žmogaus neatsiejamumą. Tapydama gamtos ir žmogaus ryšį, pasineriu į savo pasąmonės gelmes, kur slypi vidiniai rezervai ir išjautimai. Tuomet man labai svarbu atpalaiduotas mąstymas ir matymas. Kai brėžiu liniją ar tapau dėmę mąstau apie išgirstus žodžius arba patirtą situaciją iš savo gyvenimo. Mąstau apie savo svajones, prisiminimus ir išjautimus gamtos vaizdų akivaizdoje.”  Šią mintį intuityviai suponuoja R. Levulienės kūrinys „Vizija“ (90 x 130 cm. / aliejus drobė / 2020 m.).                                                                                                                                  

Prof. dr. REMIGIJUS VENCKUS

Paroda veiks

Rugsėjo 2 d. - spalio 6 d.

Vieta

Kačerginės mokykla-daugiafunkcis centras, II a. Laisvalaikio salė