Zapyškio atnaujinimo planus sustabdė akmenų grindinys

Ilgai laukta Vytauto gatvės rekonstrukcija Zapyškio gyventojams ir kertantiems šią atkarpą jau spėjo apkarsti. Birželį kilo nepasitenkinimas dėl klojant šaligatvius panaikintų įėjimų į parduotuvę ir į gyvenamuosius namus per vartelius į kiemus, skersai suplanuotų įvažų į juos. Prieš porą savaičių darbai iš viso sustojo.

Paliko nežinioje


Į „Kauno dieną“ kreipęsi gyventojai skundėsi prastėjančiomis susisiekimo galimybėmis: jų žodžiais, dėl atsirandančių duobių gadinami automobiliai, tiek vairuotojus, tiek gyventojus erzina spūstys, sausringomis dienomis – dulkėtumas. Rekonstrukcijai nutrūkus, gyventojų niekas neinformavo, dėl ko sustojo darbai ir kada ketinama juos atnaujinti.

Rekonstruojama gatvė arba valstybinės reikšmės krašto kelias Kaunas–Zapyškis–Šakiai priklauso valstybės įmonei „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos kelių automobilių direkcija – red. past.). Sulaukęs gyventojų skundų, Kauno rajono meras Valerijus Makūnas raštu kreipėsi į „Via Lietuva“ ir paprašė pateikti atsakymą, dėl kokių priežasčių šiuo metu yra sustabdyti Vytauto gatvės statybos darbai ir kada planuojama šiuos darbus atnaujinti, taip pat įvertinti statybos darbų zonoje įrengto laikino pravažiavimo kelio automobiliams būklę, jei reikalinga – palyginti arba sutvarkyti dangą.

Prognozuoja mėnesio pertrauką

„Via Lietuva“ projektų inžinierius Mantas Večkys „Kauno dienai“ sakė, kad atliekant rekonstrukciją po važiuojamosios kelio dalies danga buvo rastas akmenų grindinys. „Šis klausimas sprendžiamas skubos tvarka, manau, greitu metu turėtų būti viskas sutvarkyta ir darbai tęsis“, – patikino įmonės atstovas.

Paprašytas patikslinti, kiek laiko galėtų trukti tas „greitu metu“, M. Večkys sakė, kad maždaug mėnesį. „Viskas priklausys nuo Kultūros paveldo departamento ataskaitos, dabar dirba archeologai“, – teigė projektų inžinierius.

Paklaustas, kas, jo nuomone, turėtų kontaktuoti su gyventojais, informuoti, dėl ko sustojo darbai ir kiek ta pertrauka tęsis, pašnekovas nebuvo konkretus: „Gyventojai kreipėsi dėl šaligatvių įrengimo, mes jiems atsakėme ir išsprendėme šį klausimą. Paklausimo, kodėl sustabdyti darbai, negavome. Galbūt informuoti turėjo mūsų Komunikacijos skyrius. Oficialiai darbus sustabdėme tik praėjusią savaitę – liepos 12 d. „Kauno dienai“ sakė M. Večkys. – Bendrovė „Autokausta“ (ši įmonė pagal sutartį su „Via Lietuva“ yra sudariusi rangos darbų sutartį – red. past.) jau atliko žvalgomuosius darbus ir pateikė medžiagą, viskas vyksta greitai. Žmonėms, kurie ten gyvena ir yra pasipiktinę, atrodo vienaip, tačiau nėra taip, kad viskas palikta ir niekas nedirba. Jei po važiuojamąja dalimi nebūtų rastas akmenų grindinys, darbai nebūtų sustoję.“

Projektų inžinierius žadėjo pasidomėti, ką galėtų padaryti rangovas, kad žmonės jaustųsi kiek įmanoma komfortiškiau ir nebūtų laužomi automobiliai, kol atliekami archeologiniai tyrinėjimai ir gautas Kultūros paveldo departamento (KPD) leidimas tęsti darbus. Po kelių valandų jis informavo, kad „bent jau kas antrą dieną projekto vadovas važiuoja minėta gatve, patikrina ir, jei reikia, įmonės darbuotojai palygina duobes“.

Panašiai kalbėjo ir „Autokaustos“ projektų vadovas Modestas Petrauskas. „Kelias yra nuolat prižiūrimas, jei gauname skundų, operatyviai į juos reaguojame. Tikimės žmonių supratingumo, vis dėlto – tai remontuojamas ruožas, kažkiek dulkių gal ir atsiranda, nors aš važinėdamas to nesu pastebėjęs“, – sakė pašnekovas.

M.Petrauskas patvirtino: darbai sustabdyti užsakovo – „Via Lietuva“ – iniciatyva. „Juos taip pat sustabdė ir KPD Kauno skyrius. Laukiame projektinių sprendinių dėl tolesnių veiksmų. Grindinys buvo aptiktas prieš tris mėnesius – balandį. Iki liepos pradžios, kiek galėjome, darbus atlikome šaligatvių zonoje, toliau dirbti negalime. Kai bus atlikti archeologiniai žvalgybiniai tyrimai ir parengti tolesni teisingi projektiniai sprendiniai, darbus galėsime tęsti. Šioms aplinkybėms mes negalime daryti įtakos, projektiniai sprendiniai – ne mūsų, taip pat mus varžo sutartis, – situaciją apibūdino M. Petrauskas. – Mums ši pertrauka taip pat nenaudinga, patiriame nuostolių: turime stovėti ir laukti, kol bus priimti sprendimai.“

Galimi du scenarijai

Rekonstruojama atkarpa neilga – 776 m. Grindinį kelių statytojai aptiko Vytauto gatvės pradžioje (atvažiuojant nuo Kauno), projekto vadovo spėjimu, jis gali būti po visu rekonstruojamu ruožu. Paklaustas, kokie galimi tolesni scenarijai, M. Petrauskas aiškino, kad viskas paaiškės, kai bus atlikti žvalgybiniai tyrimai ir įvertinta. „Jei tai saugotini akmenys, bus sprendžiama, ar juos konservuoti, jei kultūrinio sluoksnio nebus, grindinį bus liepta pašalinti“, – sakė projekto vadovas.

Ar radinys vėlins rekonstrukcijos pabaigą ir objekto atidavimo naudoti datą? „Rangovas žada spėti darbus atlikti laiku, tačiau, logiškai mąstant, mėnesį jie praranda, (jei ne ši aplinkybė) gal būtų pabaigę mėnesiu anksčiau, nei numatyta sutartyje“, – spėliojo „Via Lietuva“ projektų inžinierius. Pagal sutartį Vytauto gatvės rekonstrukcijos darbus buvo planuota baigti dar šiemet.

Rekonstrukcija susideda iš kelių projektų. Kauno rajono savivaldybė planuoja vietoj oro linijų nutiesti požeminius elektros tinklus, įrengti naują apšvietimą, autobusų stotelę su keleivių laukimo stogine, tualetu.

„Via Lietuva“ yra atsakinga už važiuojamosios kelio dalies atnaujinimą, pėsčiųjų takų, lietaus surinkimo tinklų įrengimą. Vytauto gatvėje neliks senųjų atitvarų, bus sukurtos naujos eismo saugumo salelės, o vairuotojus drausmins įrengtas vidutinio greičio matuoklis.

Teksto autorius: Vilma Kasperavičienė, „Kauno diena“

Regimanto Zakšensko nuotr.

Šio straipsnio publikuoti be „Kauno dienos“ leidimo negalima


Komentarai (0)

Parašykite savo nuomonę:

Prisijungusių sistemos lankytojų komentarai svetainėje yra viešinami automatiškai

Neprisijungusių sistemos lankytojų komentarai svetainėje yra viešinami tik patvirtinus administratoriui

:

Susijusios naujienos