Ramučius nuo krovininio transporto gelbės šiuolaikiniai sprendimai
Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) atsisakius valstybinės reikšmės jungties tarp kelių A1 ir A6, ne vienerius metus egzistuojančią transporto srautų problemą Ramučiuose spręs Kauno rajono savivaldybė iš biudžeto ir Kelių plėtros programos lėšų.
UAB „Kelprojektas“ Kauno rajono savivaldybės užsakymu atliko jos teritorijoje esančios kelio jungties tarp kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda Petrašiūnų sankryžos ir kelio A6 Kaunas–Zarasai– Daugpilis trijų alternatyvų galimybių studiją.
Trys alternatyvos
Visose alternatyvose trasos pradžioje naujas kelias prie kelio A1 bus prijungtas esamoje skirtingų lygių (Petrašiūnų) sankryžoje, o pabaigoje prie kelio A6 – naujoje skirtingų lygių sankryžoje prieš Karmėlavos gyvenvietę.
Pirmoje alternatyvoje dalis trasos sutampa su valstybinės reikšmės keliais Nr. 1919, Nr. 1918 ir Užtvankos gatve, o likusioje dalyje tiesiama nauja trasa. Antroje alternatyvoje dalis trasos planuojama naujomis vietomis (nuo Petrašiūnų sankryžos iki kelio Nr. 1918), neužstatytomis teritorijomis, kita – sutampa su LEZ teritorijoje planuojama Užtvankos gatve, o dalis trasos už LEZ teritorijos iki A6 kelio planuojama naujomis vietomis. Trečioje alternatyvoje kelio trasa suprojektuota naujomis vietomis, nesiderinant prie esamų kelių ir gatvių.
„LAKD paskaičiavo, kad apvažiuoti keliu A1 iki Savanorių prospekto ir pasukti į kelią A6 užtrunka tik 3 minutes ir nusprendė, kad nėra tikslinga įrengti tiesioginę jungtį. Mes buvome pažadėję spręsti problemą, nes išvažiuoti iš LEZ teritorijos į A6 yra sudėtingas ir komplikuotas. Ne mažiau sudėtinga iš Ramučių gyvenvietės automobiliu patekti į A1 Vilniaus kryptimi. Dabar reikia važiuoti iki kolonėlės Ateities plente, apsisukti ir tik tuomet patenkama į A1 magistralę Vilniaus kryptimi“, – situaciją apibūdino Kauno rajono mero pavaduotojas Antanas Nesteckis.
Problemiškiausios vietos
Visų trijų planuojamų alternatyvų probleminė vieta yra ties skirtingų lygių Petrašiūnų sankryža. Čia kertasi magistralinis A1 kelias su rajoniniu 1919 keliu (S.Žukausko g.) ir nuvažiavimu į Petrašiūnus. Visi į magistralinį kelią A1 įrengti įvažiavimai ir išvažiavimai yra arti vienas kito, persirikiavimo ruožai per trumpi dideliems automobilių greičiams, todėl jie yra nesaugūs, kyla konfliktinės situacijos persirikiuojant iš vienos juostos į kitą. Eismo intensyvumas sankryžoje piko metu sudaro dideles automobilių eiles ir spūstis. Kadangi sankryžoje jungiamieji keliai įrengti ne visomis kryptimis, tai riboja kelio pralaidumą. Petrašiūnų sankryžą, pasak A.Nesteckio, rekonstruos LAKD.
Kita probleminė vieta – Centrinė gatvė (kelias 1919) Ramučiuose. Būtent šia gatve vyksta tranzitinis eismas, joje susidaro dideli – apie 9 tūkst. transporto priemonių per parą – srautai. Dėl leistino greičio iki 50 km/h šioje gatvėje dažnos automobilių spūstys, padidėja triukšmas, tarša ir avaringumo rizika. Avaringumą sukelia ir nemažas skaičius nuovažų, kai lengvasis ir krovininis transportas pasuka į kairę pusę į gretimas gatves, gyvenamųjų namų kiemus. Pavojingas situacijas sudaro ir lengvasis bei krovininis transportas, išvažiuojant iš gyvenamųjų namų kiemų bei gretimų gatvių.
Įrengus naują kelią nuo Terminalo gatvės iki S. Žukausko g. suformavus naują žiedinę sankryžą išvažiuoti į Davalgonių g., Kauno rajono savivaldybė planuoja perimti Centrinę gatvę ir joje uždrausti krovininio transporto judėjimą.
Įgyvendins etapais
Atlikus visų alternatyvų sprendinių techninių–ekonominių rodiklių palyginimą nustatyta, kad visais atvejais tinkamiausia yra pirma alternatyva. „Pirmos alternatyvos atveju optimaliausiai panaudojamas esamas valstybinės reikšmės kelių ir LEZ teritorijoje esamas vietinių kelių tinklas, mažiausiai reikia rezervuoti žemės valstybės poreikiams, mažiausiai reikia rengti apjungiamųjų kelių šalia pagrindinio kelio. Šis variantas yra pigiausias“, – vardijo vicemeras.
Projekto vertė – daugiau nei 32 mln. eurų. Jis bus įgyvendinamas etapais iki 2026 metų. Parengtą studiją artimiausiu metu planuojama pristatyti visuomenei. Tuomet bus rengiamas specialusis planas, visuomenės poreikiams iš savininkų išperkama žeme, projektuojama ir statoma.
Pirmame etape iki šių metų vidurio pagal jau parengtą projektą LEZ teritorijoje būtų pastatyta dviejų eismo juostų Užtvankos gatvė ruože nuo kelio Nr. 1918 (Davalgonių g.) iki Aviacijos gatvės. Antrame etape LEZ teritorijoje būtų įrengta 4 eismo juostų gatvė, sujungianti Terminalo g. su keliu Nr. 1919 (S.Žukausko g.).
„Iki 2021 metų pabaigos S.Žukausko gatvės sankryžoje numatyta įrengti žiedinę sankryžą ir gatvės tęsinį iki Davalgonių gatvės. Naujame kvartale prie S. Žukausko gatvės numatytos garsą slopinančios sienelės“, – pasakojo A.Nesteckis.
Trečiame darbų etape (2023 metais) būtų nutiesta 4 eismo juostų Užtvankos gatvės tąsa nuo Aviacijos g. (pirmo etapo statybos pabaigos taško) iki kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis su žiedine sankryža. Ketvirtame etape numatyta Užtvankos g. dalies iki Aviacijos g. ir kelio Nr. 1918 (Davalgonių g.) atkarpą rekonstruoti į 4 eismo juostas, sankirtoje įrengiant ovalinę žiedinę sankryžą. Jei žemės išpirkimo procesas vyks sklandžiai, pagrindinius darbus planuojama užbaigti 2026 metais.
Teksto autorius: Vilma Kasperavičienė, "Kauno diena"
Parašykite savo nuomonę:
Prisijungusių sistemos lankytojų komentarai svetainėje yra viešinami automatiškai