Lyderystės kompetencijų ugdymas su Erasmus+
Kauno r. Domeikavos gimnazija aktyviai dalyvauja Erasmus+ projektuose, o jų veikla puikiai atspindi, kaip galima praplėsti mokymo procesą už klasės ribų, skatinant tarptautinį bendradarbiavimą ir kultūrinį pažinimą. Spalio mėnesį įgyvendinant projektą „Pasidalintoji lyderystė ugdymui(si) ir švietimui (PLUS)“, gimnazijos bendruomenė įsitraukė į daugybę prasmingų veiklų, kurios suteikė unikalių patirčių ir padėjo ugdyti lyderystės kompetencijas.
Spalio 17–24 dienomis Domeikavos gimnazijoje lankėsi projekto partneriai iš Saragosos (Ispanija). Kartu su gimnazistais jie dalyvavo patyriminio mokymosi veiklose, kurios leido mokytis per praktiką ir bendradarbiavimą. Mokiniai kartu tapė ant šilko, gilinosi į Lietuvos istoriją, statė „makaronų tiltus“ ir dalyvavo sportinėse bei kultūrinėse veiklose. Tarptautinės klasės dalyvių refleksijose atsispindėjo įspūdžiai, kad toks mokymasis ne tik stiprina pasitikėjimą savimi, bet ir gerina užsienio kalbos žinias bei plečia bendravimo horizontus.
Po intensyvaus savaitės bendradarbiavimo Saragosos partneriai buvo išlydėti su šilčiausiais įspūdžiais, o jau spalio 25 dieną kita gimnazijos delegacija – 9 mokiniai ir 4 mokytojai – išvyko į Italiją. Sezze mieste dalyviai kartu su italų mokiniais įsitraukė į jų organizuotas veiklas, pristatė Lietuvos švietimą ir kultūrą, lankėsi pamokose bei dalyvavo bendrose ekskursijose. Prasmingai praleistas rudens atostogų laikas sukūrė gilias emocijas ir stiprias draugystes – išsiskyrimas su naujaisiais bičiuliais buvo labai jautrus. Ypatinga draugystė su Sezze mokiniais ir mokytojais, užsimezgusi dar prieš pandemiją, šiandien įgauna naujas formas ir toliau stiprina tarptautinius ryšius.
Anglų kalbos mokytoja V. Račkauskienė ir technologijų mokytojas V. Minulinas Sezze mieste dalyvavo darbo stebėsenos veiklose. ISIS PACIFICI DE MAGISTRIS mokykloje jie gilinosi į švietimo sistemą, įtraukiojo ugdymo organizavimo ypatumus ir mokytojų lyderystės kompetencijų ugdymą. Ši patirtis ne tik praturtino jų profesines žinias, bet ir suteikė įžvalgų, kaip dar labiau pagerinti mokymo procesą gimnazijoje. Kultūrinės išvykos po Lacijaus regioną ir pažintis su Roma neabejotinai praplėtė akiratį ir suteikė vertingų įspūdžių.
Projektas „Pasidalintoji lyderystė ugdymui(si) ir švietimui (PLUS)“ buvo neabejotinai sėkmingas. Jis prisidėjo ne tik prie mokinių ir mokytojų lyderystės kompetencijų stiprinimo, bet ir skatino asmeninį augimą, kūrė naujas draugystes bei stiprino tarpkultūrinius ryšius. Tokios iniciatyvos rodo, kad mokymasis per patirtį ir bendradarbiavimą yra vienas efektyviausių būdų ugdyti ateities lyderius ir pasaulio piliečius.
A. Micpovilienė,
Domeikavos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Komentarai (0)