Patraukliausiu Suvalkijos regiono kultūros objektu moksleiviai išrinko Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo bažnyčią

Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) vykdomas projektas „Rink(is) kultūrą“ padėjo išsiaiškinti vyresniųjų klasių moksleivių lūkesčius, susijusius su muziejais, bibliotekomis ir kitais kultūros objektais bei jų pritaikymu visuomenei. Projektu siekiama padėti šalies kultūros įstaigoms pritraukti daugiau jaunų lankytojų.

Kampanija „Rink(is) kultūrą“ prasidėjo vasarą, kai šalies moksleiviai iš penkiolikos skirtinguose Lietuvos regionuose esančių vietų rinko jiems įdomiausius kultūros objektus. Balsavime dalyvavę kone 800 gimnazistų patraukliausiu Aukštaitijos regiono objektu išrinko Anykščių istorijų dvarelį, Dzūkijos regiono nugalėtoju tapo Užutrakio dvaro sodyba, Mažosios Lietuvos – Hugo Šojaus muziejus, įsikūręs Šilutėje, Žemaitijos – Kretingos Šv. Pranciškaus Mažesniųjų brolių vienuolynas.

Patraukliausiu Suvalkijos kultūros objektu moksleiviai išrinko Kauno rajono savivaldybės pastangomis atgimusią Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo bažnyčią. Čia kasmet vyksta respublikiniai aitvarų festivaliai „Tarp Žemės ir Dangaus“, „Kaunas Jazz“, Pažaislio muzikos festivalių koncertai, kiti renginiai.

Moksleiviai įvardijo, kad informacija apie įvairias kultūros veiklas juos geriausiai pasiekia per socialinius tinklus.

Jaunimas kultūros objektus lankytų dažniau, jei pastarieji būtų šiuolaikiškai sutvarkyti, pasitelktų daugiau išmaniųjų technologijų, virtualių turų, siūlytų susitikimų su įdomiais žmonėmis, rengtų naktines ekskursijas ar konkursus.

„Nemaža dalis moksleivių pastebėjo, kad daugelis kultūros objektų jau šiandien yra pakankamai patrauklūs ir įdomūs“, – tvirtino kampaniją „Rink(is) kultūrą“ inicijavusios CPVA Kultūros projektų skyriaus vadovė Eglė Menkevičienė.

Pastaruoju metu vis daugiau muziejų ir bibliotekų „įdarbina“ skaitmenines technologijas, tačiau šalies moksleiviams atrodo, kad to nepakanka. Konkurso dalyviai pateikė ir originalių idėjų. Viena jų – pasiūlymas sukurti išmaniojo telefono programėlę, kuria naudojantis būtų ne tik susipažįstama su miesto, muziejaus ar kitos vietos paveldu ir objektais, bet ir renkami taškai už teisingai atsakytus klausimus, kuriuos vėliau būtų galima išsikeisti į smulkius prizus. Kita – įrengti interaktyvių stendų vaikams su klausos ar regos negalia.

Kalbant apie muziejus, moksleiviai įsivaizduoja juose daugiau judrių veiklų: konkursų, žaidimų, lobio paieškų, naktinių ekskursijų, istoriją atkuriančių renginių. Už dalyvavimą veiklose jie norėtų būti skatinami prizais, nedideliais suvenyrais.

„Išmanioji karta domisi ir mūsų protėvių gyvenimo būdu – daug kas nurodė, kad lankomose vietose norėtų pažaisti senovėje populiarius žaidimus, kurti senovinius rankdarbius, susipažinti su maisto ruošimu, verpimu, arklių kinkymu ir panašiai“, – pasakojo CPVA Kultūros skyriaus vadovė.

Vaikams būtų smagu persirengti įvairiais kostiumais bei su jais nusifotografuoti. Taip pat siūloma teatralizuoti muziejų darbą – tam tikrais drabužiais persirengę gidai juose galėtų ne tik pasakoti, bet ir vaidinti įvairias situacijas, įtraukdami į jas ir lankytojus.

Iš visų kampanijos „Rink(is) kultūrą“ metu pateiktų moksleivių idėjų bus atriktos 20 originaliausių, jomis bus pasidalinta su kultūros bendruomene. Geriausią idėją pasiūliusiam moksleiviui atiteks prizas – paspirtukas, kitų atrinktų pasiūlymų autoriai sulauks simbolinių dovanėlių.

Susijusios naujienos