Kelių ir gatvių remonto darbų sąraše rikiuojasi pliusai

Gerindama kelių ir gatvių būklę Kauno rajono savivaldybė susiduria su įvairiais iššūkiais, o pagrindiniai – finansavimas, tinkamo valstybinės žemės pločio keliams ir gatvėms trūkumas, nepakankamas lietaus nuotekų infrastruktūros išvystymas. Vis dėlto, šiemet suplanuoti darbai arba jau užbaigti, arba sparčiai juda link finišo.

Didžiausi 2021 metų objektai yra J. Janonio ir J. Zikaro gatvių Kačerginėje bei Akacijų alėjos ir V.Augustausko gatvės Kulautuvoje rekonstrukcija.

Dėmesys kurortinėms teritorijoms

Pasak Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjos Gitos Kaminskienės, Kačerginėje iš viso numatyta rekonstruoti 2,17 km ilgio gatvių. Visi darbai suskirstyti į tris etapus. Pirmajame etape 1,27 km ilgio ruože jau atlikti gatvės paruošiamieji darbai rekonstrukcijai: nužymėtas kelias, išfrezuotas ir išardytas asfalbetonis ir panašūs. Jau atlikti ir žemės darbai: iškastas gruntas, planiruoti sankasos paviršiai ir įrengiami gatvės pagrindai – apsauginis šalčiui atsparaus pagrindo sluoksnis, taip pat lietaus vandens surinkimo tinklai ir kiti darbai, tokie kaip kabelių apsauginių vamzdžių įrengimas ir pan. „Iki šių metų pabaigos planuojama atlikti 50 proc. visų darbų, o projektą baigti 2022 metais“, – pasakojo G.Kaminskienė.

Kulautuvoje suplanuota rekonstruoti 2,1 km ilgio gatvių. „Darbai vykdomi pagal grafiką, šiuo metu visame ruože suformuota sankasa, įrengtas šalčiui atsparus sluoksnis, rengiamasi užpilti skaldos sluoksnį“, – vardijo Kelių ir transporto skyriaus vedėja. Darbų atlikimo terminai Kulautuvoje tokie patys kaip ir Kačerginėje.

Kelių priežiūros ir plėtros programoje (KPPP) metų pradžioje minėtoms gatvėms kurortinės teritorijos statusą turinčiuose miesteliuose skirta po 390 tūkst. eurų.

Gatvės – šiuolaikiškos ir saugesnės

Didžioji dalis KPPP lėšų – 2,5 mln. eurų – šiemet skirta seniūnijų kelių (gatvių) remonto ir priežiūros darbams pagal seniūnaičių nustatytą eiliškumą. Šiame sąraše – net 43 objektai.

„Seniūnaičiai pagal savo prioritetus paskirsto lėšas, kurias skiriame seniūnijai. Savivaldybė nekvestionuoja jų pasirinkimo, tiki, kad seniūnaičiai atsakingai parenka objektus ir atsakingai žiūri į gaunamus pinigus. Mes tik patikriname, ar gatvės tikrai atitinka reikalavimus, yra inventorizuotos, ar tikrai yra pasirengta investicijoms“, – teigė Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojas Antanas Nesteckis.

Kelių ir gatvių remonto darbų sąraše rikiuojasi pliusai. Pasak Kelių ir transporto skyriaus vedėjos, didžioji dalis kelių ir gatvių remonto darbų jau atlikti, tačiau yra ir tokių, kurie kol kas dar neįvykdyti. „Neveronių ir Užliedžių seniūnijose laukiama kol bus paklotos komunikacijos. Planuojame, kad darbai šiose seniūnijose bus atlikti per spalio mėnesį“, – sakė G.Kaminskienė.

Mažiau ne pernai

Metų pradžioje pakaunės gatvėms ir keliams statyti, rekonstruoti ir taisyti buvo numatyta 6,6 mln. eurų. Iš jų 3,8 mln. eurų yra KPPP, o likusios – Kauno rajono savivaldybės biudžeto lėšos. Metų eigoje KPPP lėšos padidintos 601,7 tūkst. eurų ir šiuo metu sudaro 4,44 mln. eurų. „Finansavimas biudžeto lėšomis kol kas išlieka nepakitęs, bet tikėtina, kad metų pabaigoje bus padidintas atsižvelgiant į vykdomus ir atliktus kelių remonto darbus“, – teigė G.Kaminskienė.

„Kauno rajono savivaldybė yra viena iš nedaugelio, kuri keliams (gatvėms) statyti, rekonstruoti ir taisyti lėšų skiria iš savo biudžeto“, – pabrėžė A.Nesteckis.

Vis dėlto prognozuojama, kad pasiekti pernykštį finansavimo lygį šiemet greičiausiai nepavyks. 2020 m. kelių remontui buvo skirta 12,4 mln. eurų (3,4 mln. biudžeto lėšų, 5 mln. eurų KPPP ir 4 mln. ekonomikos skatinimo dėl COVID lėšų. Kauno rajono savivaldybės žiniomis, šiemet daugiau papildomų lėšų savivaldybių kelių remontui nebus skiriama.

Kauno rajonas yra iš tų, kuriuose kelių ir gatvių bendras ilgis gerokai viršija šalies vidurkį. Vien regioninių kelių pakaunėje yra 1,8 tūkst. km. Norint juos visus atnaujinti, reikėtų apie 50 mln. eurų.

„Lėšų suma nėra pakankama, kad galėtume palaikyti turimą lygį. Be to, pakaunėje plėtra yra milžiniška, naujose gyvenvietėse besikuriantys žmonės taip pat nori važinėti į jas asfaltuotais keliais. Naivu tikėtis, kad lėšų trūkumo problema išsispręs artimiausiu laiku“, – konstatavo vicemeras.

Teksto autorius: Vilma Kasperavičienė, "Kauno diena"

Susijusios naujienos