Kauno rajonas rikiuoja smaragdinių autobusų parką
Pavasario pabaigoje į pakaunės kelius ir gatves išvažiuos nauji modernūs autobusai. Tiesa, tik mažesni – 22 vietų „Mercedes“, o didžiųjų – 55 vietų – gali tekti palaukti. Kauno rajono planus gyventojams kuo greičiau teikti kokybiškesnes visuomeninio transporto paslaugas jaukia žemės drebėjimas Turkijoje.
„Nors nūdienoje vieneri metai pagaminti transporto priemonei yra labai trumpas laikas, pernai birželį pasirašius sutartį iki šiol viskas vyko palyginti sklandžiai. Šiandien esame nežinioje. Didieji autobusai gaminami Adanoje, ji per žemės drebėjimą labai nukentėjo. Žinome, kad gamykla nėra sugriauta, tačiau suskilinėjusios privažiavimo gatvės, gali būti išsiderinusios staklės ir kiti įrenginiai. Dabar ne gamybos atnaujinimas ten svarbiausia – įmonė rūpinasi savo žmonėmis, užsiima gelbėjimo darbais“, – sakė „Kautros“ marketingo direktorius Gintautas Pakusas.
„Ši nelaimė gali turėti įtakos paslaugos teikimo pradžiai“, – būgštavimais pasidalijo ir Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas Jonas Sakalavičius.
Ilgas kelias
„Kauno dienai“ J. Sakalavičius priminė, kad kelias iki naujos sutarties buvo ilgas ir sudėtingas. Konkursas naujam vežėjui parinkti buvo paskelbtas 2018 m., o jį apskundus, atšauktas ir paskelbtas naujas.
„Visi norėjo laimėti ilgalaikę sutartį, todėl vyko aštri konkurencija, dvejus metus – teismų maratonas. Konkuravimo sąlygos atvedė iki to, kad turėsime visiškai naujus, Euro 6 standarto autobusus. Galime tik pasidžiaugti, kad jau esame pasirašę sutartį ir šiemet pradedame ją įgyvendinti. Šia sutartimi Kauno rajono savivaldybė siekia kokybiškos paslaugos gyventojams, kad ja galėtų naudotis visi. Nauji autobusai bus pritaikyti neįgaliesiems ir specialiųjų poreikių turintiems asmenims, net į mažuosius autobusus bus galimybė įvažiuoti su vaikišku vežimėliu, o salone – speciali vieta jiems saugiai statyti“, – teigė J. Sakalavičius.
Konkurso sąlygose buvo numatyta, kad Kauno rajono maršrutus aptarnaus dideli, vidutinės talpos ir maži autobusai. „Išanalizavę situaciją, mes atsisakėme vidutinės talpos autobusų ir vietoj jų užsakėme didelius, todėl turėsime šešiolika 22 vietų ir penkiasdešimt penkis 55 vietų autobusus. Visi jie – žemagrindžiai, pritaikyti patogiai įlipti, važiuoti ir išlipti bet kuriam žmogui“, – pabrėžė „Kautros“ atstovas.
J.Sakalavičiaus skaičiavimais, Kauno rajonui aptarnauti, įskaitant rezervinius, reikia apie 100 autobusų. „Tačiau realiai jų skaičius priklauso nuo vežėjo vadybinių sugebėjimų“, – patikslino pašnekovas.
Modernesnės ir patogesnės bus ne tik pačios transporto priemonės, gerokai aukščiau kilstelėta ir paslaugų kokybės kartelė. „Anksčiau sutartys su vežėjais buvo sudarytos 2014 m. Per tą laikotarpį gerokai pasikeitė reikalavimų spektras. Dabar įrašyti punktai dėl privalomų uniformų vairuotojams, reikalavimai jų išvaizdai, gebėjimo kultūringai bendrauti su keleiviais, įpareigojimas apmokyti atpažinti žmones su negalia, kiek autobusas gali vėluoti ir panašiai, kad išvengtume nusiskundimų, kurių neretai pasitaikydavo“, – pasakojo Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas.
Baltai smaragdiniai
Kadangi iki šiol Kauno rajono maršrutus aptarnavo keturi vežėjai, nebuvo susitarimo dėl bendro autobusų apipavidalinimo, po pakaunę zujo įvairiaspalviai autobusai. Tiesa, „Kautra“ jau prieš gerą dešimtmetį Kauno rajone įnešė naujovę – vieningai apipavidalintas viešojo transporto priemones, vadinamuosius raudonuosius autobusus. „Tas išskirtinumas prigijo, bet dabar tai – praeitis. Jau kuris laikas Kauno rajono savivaldybė turi naują identitetą, todėl autobusai taip pat atitiks bendrą stilistiką“, – patikino G. Pakusas.
Visų autobusų priekis bus smaragdo spalvos, o šonuose ji subtiliai pereis į baltą, ant vieno iš langų puikuosis Kauno rajono ženklas. Smaragdo spalvos bus ir autobusų salone.
„Identifikacija leis išvengti nesusipratimų dėl keleivių skundų, – įsitikinęs J. Sakalavičius. – Iki šiol sulaukdavome skundų, o juos narpliojant paaiškėdavo, kad priekaištai reiškiami ne mums priklausančio vežėjo vairuotojui ar autobuso kokybei“.
Laiką lenkiančios naujovės
Perkančioji organizacija – Kauno rajono savivaldybė – konkurso sąlygose buvo numačiusi, kad užtikrinant saugumą, autobuse privalomos ne mažiau kaip trys stebėjimo kameros.
Nauji autobusai turės geriau matomas, lengviau įskaitomas, šiuolaikiškesnes baltos spalvos švieslentes.
„Kauno rajono maršrutuose, kaip Berlyne ar Paryžiuje, švieslentėje bus rodomi ir balsu pranešami stotelių pavadinimai. Aš tai įvardiju kaip aukštesnio lygio civilizaciją, atkeliavusią su šio konkurso rezultatais“, – šypsojosi G. Pakusas.
Tačiau įspūdingiausia naujiena – informacija apie pagalbos mygtukus bus skelbiama ir Brailio raštu. Ši naujovė, kaip ir stotelių įgarsinimas, bus patogi žmonėms su regėjimo negalia. Iki šiol priemiesčio maršrutuose to nebuvo. „Šioje srityje esame pionieriai. Savo reikalavimais peršokome netgi valstybinius reikalavimus, ministro įstatymas įsigaliojo tik pernai, o mes konkurso sąlygose tai įžvalgiai patvirtinome jau 2018 metais“, – pasidžiaugė Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas.
Gyrė valdžios požiūrį
Visuomeninis transportas per metus pakaunėje nuvažiuos beveik 5 mln. km. „Tai reiškia, kad čia daug maršrutų, kad autobusai kursuos dažnai. Juos aptarnaus apie 90 vairuotojų, 71 autobusas“, – vardijo „Kautros“ atstovas.
Visi maršrutai prasideda Kaune autobusų stotyje ir stotelėje Kauno pilis, nes žmonėms patogiau, kai nereikia išlipti pakraštyje ir persėsti norint patekti į centrą.
Pabrėžiama, kad kelionės kaina Kauno rajono savivaldybės sprendimu nesikeis. „Kauno rajonas – didelis, jo valdžia išties rūpinasi žmonių gyvenimo kokybe. Maršrutai sudėlioti taip, kad reikėtų kuo mažiau specialiųjų mokyklinių – geltonųjų – autobusiukų moksleiviams pavėžėti į mokyklas. Taip bus taupomi biudžeto pinigai, nes geltonieji autobusiukai dotuojami 100 proc., o paprastu autobusu – iš dalies“, – kalbėjo G. Pakusas.
Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas patikino, kad naujovių bus ir daugiau: Kauno rajono savivaldybė jau yra pribrendusi modernizuoti bilietų pardavimo tvarką. „Mes vienareikšmiškai esame už elektroninį bilietą, siekiant išvengti grynųjų pinigų, taupyti vairuotojų laiką“, – patikino G. Pakusas.
„Kautros“ marketingo direktorius negailėjo komplimentų Kauno rajono vadovams. „Lietuvoje nėra daug savivaldybių, kurios vienu užmoju ryžtųsi atnaujinti visą transportą. Toks sprendimas drąsus ir sveikintinas, žmonės iškart pajus teigiamus pokyčius“, – tvirtino pašnekovas.
Teksto autorius: Vilma Kasperavičienė, „Kauno diena“
Regimanto Zakšensko nuotr.
Šio straipsnio publikuoti be „Kauno dienos“ leidimo negalima
Komentarai (0)