Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės kartu gerins susisiekimą ir užtikrins vietas vaikų darželiuose
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis ir Kauno rajono meras Valerijus Makūnas trečiadienį pasirašė ketinimų protokolą dėl vaikų darželių ir viešojo transporto. Susitarimas leis pagerinti susisiekimo galimybes ir išplės autobusų maršrutus taip, kad jie būtų patogūs abiejų savivaldybių gyventojams. Taip pat tartasi, kaip užtikrinti sklandų vaikų darželių lankymą.
Didėjant gyventojų skaičiui aplink Kauną, auga ir ikimokyklinio ugdymo paslaugų poreikis. Kauno miesto ir rajono merai patvirtino sprendimą bendradarbiauti: kaina už darželius tėvams ir toliau išliks minimali, o savivaldybės viena kitai kompensuos likusius kaštus.
Istoriškai susiformavę, kad dalis Kauno miesto maršrutų ir iki šio susitarimo pasiekdavo priemiestines gyvenvietes: Garliavą, Domeikavą, Raudondvarį, Šlienavą, Akademiją, Noreikiškes, Ringaudus, Neveronis. Vis dėlto viešojo transporto paslaugų poreikis šiose gyvenvietėse ir aplink jas besikuriančiose aglomeracijose sparčiai auga.
„Kaunas padarė rekordinio dydžio investicijas atnaujinant viešojo transporto parką – dabar jis naujausias šalyje, veikia moderni elektroninio bilieto sistema. Taigi logiška, kad komfortiški miesto autobusai pasitarnautų ir rajone gyvenantiems žmonėms. Lygiai taip ir su vaikų darželiais – abi savivaldybės pasirūpins, kad jų gyventojams ši paslauga būtų prieinama, kokybiška ir nekainuotų daugiau nei turėtų“, – sakė V. Matijošaitis.
V.Makūnas pastebėjo, kad pažangiose Europos valstybėse kaimyninės savivaldybės gyventojų problemas sprendžia bendradarbiaudamos ir konsoliduodamos išteklius. Remiantis ES direktyvomis, apibrėžiamos funkcinės zonos, kuriose bendradarbiauti būtina. „Kauno miesto ir Kauno rajono gyvenimas glaudžiai susijęs: vienur žmonės dirba, kitur gyvena, ilsisi, todėl savivaldybių partnerystė yra itin svarbi“, – pabrėžė V. Makūnas.
Merų pasirašytą ketinimų protokolą turės sukonkretinti ir patvirtinti abiejų savivaldybių tarybos.
Sutartis tarp abiejų savivaldybių leis papildomai pratęsti miesto reguliaraus susisiekimo maršrutus keliomis kryptimis.
- 6 ir 6A maršrutus numatyta pratęsti iki Mastaičių gyvenvietės.
- 48 maršrutą ketinama pratęsti iki Šilelio k., mažos talpos autobusu vykdant privežamuosius reisus tarp Šilelio ir Kaniūkuose esančio troleibusų depo.
- 41 maršrutą ketinama pratęsti iki Raudondvario.
- Baigus asfaltuoti Didvyrių g. (iki Gojaus g.), į Lomankos kvartalą kursuos 41-ojo maršruto autobusai.
- 18 maršrutą numatyta pratęsti per Ringaudus iki Tabariškių.
- Dalį 66 maršruto reisų nukreipti iki Karmėlavos kapinių.
- Dalį 66 maršruto reisų nukreipti į Neveronis per LEZ1 ir LEZ2 teritorijas bei Sergeičikų I ir Sergeičikų II k. Numatomi šio maršruto perspektyviniai papildomi reisai iš Partizanų g. Kaune į LEZ1 teritoriją.
- Dalį 23 maršruto reisų, aptarnaujamų mažos talpos autobusais, iš Šv. Kazimiero progimnazijos zonos Vandžiogalos pl. per Domeikavą nukreipti į Voškonių k., o išasfaltavus Teofiliaus Matulionio g., nukreipti šiuos reisus ir per Varluvos kaimą.
- Dalį 57G maršruto reisų nukreipti į Kumpių ir Žemaitkiemio kaimus, išsidėsčiusius šalia magistralės A1, taip sudarant daugiau galimybių augančiai komercinei-pramoninei zonai naudotis viešuoju transportu.
Dėl keleivių vežimo vietinio priemiestinio susisiekimo maršrutais Kauno rajono savivaldybė taip pat pasirašė naują ilgalaikę sutartį su UAB „Kautra“. Paslaugos pagal šią sutartis bus pradėtos teikti 2023 m. antrą pusmetį. Ši sutartis apima visus Kauno rajono savivaldybės organizuojamus priemiesčio autobusų maršrutus, aptarnaujančius tiek artimąjį priemiestį, tiek nutolusias teritorijas. Keleivius veš visiškai nauji šiuolaikiniai 22 vietų (16) ir 55 vietų (55) autobusai.
V.Makūnas ir „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas diskutavo apie galimybes papildomai įsigyti ekologiškų elektrinių autobusų, kurie važinėtų į Kauno rajono kurortinės teritorijos miestelius – Kulautuvą, Kačerginę.
Komentarai (0)