Karmėlavos gyventojų problemos – ir mero, ir Seimo nario akiratyje

Karmėlavos, Narėpų ir Ramučių gyventojų gyvenimo kokybė gali pagerėti tik aktyviai bendradarbiaujant vietos bendruomenėms, čia besikuriančiam verslui ir visoms atsakingoms valdžios institucijoms. Apie tai buvo kalbama trečiadienį vykusiame Kauno rajono mero Valerijaus Makūno ir Seimo nario Mariaus Matijošaičio susitikime.

Kviečia atsigręžti į bendruomenę

Karmėlavos seniūnijoje sparčiai kuriasi naujos įmonės, didėja transporto srautai, o infrastruktūros projektai ne visada spėja su plėtra.

Dėl kylančių problemų gyventojai kreipiasi ne tik į savivaldybę, bet ir į čia išrinktą Seimo narį. M. Matijošaitis tvirtino, kad daugiausiai žmonės skundžiasi dėl transporto ir aplinkosaugos problemų, o šios neatsiejamos nuo verslo plėtros.

„Suprantame investicijų reikšmę, tačiau labai svarbu, kad dėl verslo neblogėtų vietos žmonių gyvenimo kokybė“, – pabrėžė V. Makūnas.

Meras pastebėjo, kad Kauno LEZ besikuriančios įmonės galėtų aktyviau prisidėti sprendžiant aktualias seniūnijos švietimo, socialines, aplinkosaugos problemas. Jis patvirtino, kad jau šiemet bus baigtas pirmasis Ramučių daugiafunkcio centro statybų etapas ir čia galės įsikurti laisvalaikio salė, darželis. Centras ateityje bus plečiamas.

Nemaži lūkesčiai siejami ir su Ramučių parku. „Tokio parko įrengimas kainuoja daug, bet tai ne prabanga, o būtinybė, ši bendruomenė jo nusipelnė“, – kalbėjo V. Makūnas.

Reikia tilto ir dviračių tako

M.Matijošaitis pastebėjo, kad daug problemų Karmėlavos seniūnijoje kelia dideli krovininio transporto srautai. Įrengus viaduką ties Terminalo gatve, pagerėjo verslo sąlygos, tačiau Narėpų ir Ramučių gyventojams tapo nesaugu pasiekti autobusų stotelę.

Pasitarime dalyvavusi Ramučių bendruomenės asociacijos „Mūsų teisė“ pirmininkė Greta Varnaitė Venskienė pastebėjo, kad situaciją pagerintų pėsčiųjų tiltas per automagistralę A6.

Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas Tautvydas Tamošiūnas tvirtino, kad apie tai nuolat diskutuojama su Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovais. „Dėl šios problemos ne kartą kreipėmės į direkciją, parodėme, kurioje vietoje turėtų būti pėsčiųjų tiltas, siūlėme kitus sprendinius, tačiau statinys brangus, o LAKD turi savo prioritetų“, – kalbėjo T. Tamošiūnas.

Jis pastebėjo, kad šią opią problemą iš dalies padėtų spręsti dviračių tako jungtis tarp Kauno miesto ir Ramučių: „Minančių dviračius šiuo taku tikrai būtų daug.“

Sunkiasvorio transporto suvaldymas Ramučių Centrinėje, S. Žukausko ir kitose gatvėse turėtų pagerėti, kai šias transporto arterijas LAKD perduos savivaldybei. Planuojamų iš LAKD perimti gatvių sąrašas netrukus bus teikiamas Tarybai. „Tai aktualu ne tik Ramučiams, bet ir kai kurioms kitoms Kauno rajono vietovėms, pavyzdžiui Ringaudų seniūnijai. Esame sudarę gatvių sąrašą ir laukiame sprendimų“, – informavo T. Tamošiūnas.

V.Makūnas patvirtino, kad Karmėlavos seniūnijos transporto klausimai kartu su LAKD sprendžiami remiantis 2017 m. pasitarimų protokolais. „Suprantame, kad gyventojai nori greitesnių sprendimų, tačiau susitarimai vykdomi, daug darbų jau padaryta, kuriamos naujos jungtys, ieškoma sprendimų“, – kalbėjo meras.

Ruošiasi įrengti vandenvietę

V.Makūnas patikino, kad Karmėlavos seniūnijoje bus aktyviau sprendžiami ir vandentvarkos klausimai, kurie aktualūs ne tik gyventojams, bet ir čia besikuriančioms įmonėms. „Nauja vandenvietė galėtų atsirasti Pelenių kaime, dėl jos įrengimo tariamės su Valstybine miškų urėdija, kitomis institucijomis“, – tvirtino meras.

Dar viena Ramučiams aktuali problema – smarvė, kuri jau keletą metų sklinda iš Kauno mechaninio biologinio atliekų apdorojimo gamyklos. Kauno rajono savivaldybės Aplinkos skyriaus vedėja Jurgita Rakauskaitė patikino, kad apie tai nuolat kalbamasi su Kauno RATC vadovybe, surengtas ne vienas reidas, pasitarimas, kreiptasi į įvairias institucijas. Vedėjos teigimu, šių metų balandį Kauno RATC valdyba patvirtino kvapų šalinimo priemonių planą, kuriame nurodytos konkrečios priemonės ir jų įdiegimo terminai.

Susijusios naujienos