Jaunoji karta keliauja paveldo keliu
Kauno rajono Raudondvario gimnazija vykdė programos „Erasmus+“ 2 mokyklų mainų partnerystės projektą „Youth on the Heritage Path“ (Jaunimas paveldo keliu) kurio trukmė buvo 2018 m. rugsėjo 1 d. – 2021 m. rugpjūčio 31 d. Projekto dalyviai: mokytojai ir mokiniai (15-18 m ) iš šių mokyklų: Raudondvario gimnazija, Agrupamento de Escolas de Frazao, Pacos de Ferreira (Portugalija), Duzce Cumhuriyet High School (Turkija), Colegiul Auto Traian Vuia (Rumunija), Liceo Scientifico Statale „G.Galilei“ (Italija), Instituto Ensenanza Sezubdaria La Rosaleda (Ispanija).
Projekto tikslas – sumažinti neigiamą požiūrį į kai kurias visuomenės grupes ir užkirsti kelią diskriminacijai tarp jaunimo. Įgyvendinant tikslą mobilumų metu ir virtualiai buvo vykdomos veiklos, susijusios su menu, istorija, literatūra ir religija.
Pirmojo mokytojų susitikimo Portugalijoje metu buvo išrinktas projekto logotipas, mokytojai diskutavo, kokios bus projekto temos ir veiklos. Didžiausias dėmesys buvo skirtas nematerialaus kultūrinio paveldo elementams, kuriuos priėmė UNESCO, pvz., žodinės tradicijos, scenos menai, socialinės praktikos, ritualai, šventiniai renginiai, žinios ir praktikos apie gamtą ir visatą arba žinių apie tradicinius amatus bei su jais susijusių įgūdžių ugdymas pasitelkiant grupinius darbus ir diskusijas. Susitikimo dalyviai sukūrė klausimus anketai apie nematerialiojo kultūros paveldo svarbą, populiarumą tarp mokytojų, mokinių ir jų tėvų.
Antrojo vizito su mokiniais metu vyko pirmoji teminė nematerialaus kultūros paveldo šventė. Mokiniai iš šešių šalių skaitė pranešimus apie savo šalies scenos meną. Pristatymų metu skambėjo muzika ir dainos, vyko šokių pasirodymai, mokiniai stebėjo šešėlių teatrą, kuris yra populiarus Turkijoje. Projekto dalyviai lygino kultūrų nematerialaus paveldo skirtumus ir panašumus. Mokyklos šeimininkai ispanai surengė Flamenko šokio pamoką.
Susitikimo Lietuvoje metu mokytojai dalijosi savo patirtimi mokant jaunimą apie nematerialų kultūros paveldą. Po pristatymų vyko diskusijos, kaip reikėtų pagerinti mokymo procesą.
Apsilankymo Turkijoje metu pristatytos šalių šventės. Projekto dalyviai stebino savo aktoriniais ir dainavimo gebėjimais, akys raibo nuo tradicinių kostiumų spalvų ir dekoracijų. Svečiai supažindinti su rumuniškų ir turkiškų vestuvių tradicijomis. Mokiniai supažindinti su ebru (meno šaka, tapymas ant vandens), kuri saugoma UNESCO kaip turkų nematerialus kultūrinis paveldas. Vėliau kiekvienas dalyvis išbandė savo meninius gebėjimus tapydamas.
Susitikimas su italais vyko virtualiai, dalyviai pristatė savo šalies tradicinio maisto istoriją ir gaminimo eigą. Taip pat demonstravo vaizdo medžiagą iš maisto gamybos proceso su savo vietovės žmonėmis. Buvo puiki proga stebėti profesionalų ir vietinių žmonių gaminamą baklavą, makaronus, ispanišką omletą ir kitus žinomus patiekalus.
Paskutinis pedagogų susitikimas buvo Rumunijoje. Jo metu vyko seminaras, kaip organizuoti bendrų tarpkultūrinio nematerialaus paveldo vienetų užsiėmimus lauke, kad mokymas ir bendradarbiavimas būtų efektyvus visoms dalyvaujančioms mokykloms. Dalyviai dirbo grupėse ir diskutavo, kad sužinotų mokymo principus ir naudą. Vyko praktiniai mokymai rengiant, planuojant ir vykdant veiklas lauke.
Neapčiuopiamas kultūrinis paveldas yra labai svarbus kiekvienai šaliai ir kiekvienam piliečiui. Jis skatina tarptautinį bendradarbiavimą, skirtingų kultūrų, religinių grupių bendravimą bei pagarbą, toleranciją, keitimąsi patirtimi, demokratinės visuomenės formavimą. Raudondvario gimnazijos bendruomenė džiaugiasi turėjusi progą dalyvauti šiame projekte.
Komentarai (0)