Lietuvoje gimsta naujas automobilių sporto renginys
Atšilus orams ir automobilių sporto entuziastams pradėjus žvalgytis į šio sezono kalendoriaus pasiūlą, už akių daugeliui turėjo užkliūti vienas renginys, kurio tarsi visada trūko – tai „Formula Junior“ etapas, Kačerginės „Nemuno žiedą“ aplankysiantis birželio 1 ir 3 dieną. Kartu su šių istorinių automobilių atvykimu VšĮ „Nacionalinis žiedas“ planuoja sukurti visą lenktyninės retro technikos festivalį, kuris leis pasinerti tiek į šios unikalios trasos, tiek į bendros lenktynių istorijos pasaulį.
Niekam ne paslaptis, kad Kačerginės „Nemuno žiedas“ yra trasa, menanti lenktyniavimo pradžią rytų Europoje. Kartu su tokiomis legendomis kaip „Nurburgringas“, „Monza“ ar „SPA“, kompleksas prisidėjo prie šio sporto vystymo bei automobilių sporto legendų ugdymo. Šį birželį dalis šių legendų grįš prie savo ištakų ir ne tik papasakos savo istoriją žiūrovams, tačiau ir dar kartą stos prie starto linijos. Kartu su iš Didžiosios Britanijos atvykstančiais „Formula Junior“ bolidais ant trasos asfalto savo jėgas išbandyti ketina ir mūsų regionui labiau būdinga technika, ir visa flotilė istorinių automobilių.
„Mūsų tikslas yra sukurti mažą „Goodwood“ greičio festivalio atitikmenį Rytų Europoje, tad pirmąjį birželio savaitgalį stengsimės sukviesti visus, kurie susiję su istoriniu lenktynių ir apskritai automobilizmo pasauliu. Dabartinės mūsų matomos lenktynės nebūtų tokios, kokios jos yra, be įdirbio ir eksperimentų, kuriuos kadaise atliko žmonės, kūrę mus aplankysiančias „Formula Junior“ mašinas ar sovietinių laikų techniką, todėl mūsų pareiga nepamiršti jų indėlio ir bent kartais pagerbti. Taip pat tikimės, kad šis renginys bus populiarus tarp šeimų – tai puiki proga savo mažuosius supažindinti su transporto istorija bei išvysti Lietuvoje dar nematytus bolidus ar techniką, su kuria keliaudavo mūsų tėvai. Trumpai tariant – tai bus į klasikinę techniką orientuotas renginys su lenktyniniais prieskoniais, kurie neleis nuobodžiauti“, – pasakoja trasos vadovas Arūnas Samochinas. Jis neslėpė, kad iš tiesų kiek pavydžiai žvelgia į atkeliaujančiųjų pasirinktą gyvenimo būdą būnant pensijoje. „Turbūt nėra geresnio būdo leisti užtarnautą poilsį, kaip keliauti per gražiausias Europos trasas ir jose lenktyniauti su savo jaunystės varžovais. Toks, galima sakyti, roko žvaigždžių gyvenimo stilius, kurio, manau, pavydėti galime visi“, – šypsojosi Arūnas.
Prieš savaitę aplankę Hokenhaimo trasą, „Formula Junior“ lenktynių dalyviai jau planuoja savo kelionę Baltijos šalių link. Čia jiems patekti padės „DFDS Seaways“ keltas, kuris iš Kylio perkels į Klaipėdą. Praleidę savaitgalį Kaune, šie klasikiniai lenktynininkai patrauks į Rygą, o vėliau tolyn į šiaurę.
„Formula Junior“. Kas jie?
Pirmą kartą Lietuvos automobilių sporto gerbėjai galės išvysti legendinius „Formula Junior“ bolidus. 1958–1963 pagamintos formulės, kuriomis lenktyniavo „Formulės 1“ legendos Jim Clark, John Surtees, Jochen Rindt, Mike Spence, Mike Hailwood, grafas Wolfgang Von Trips, atvyksta į Kauną ir Kačerginės „Nemuno žiede“ birželio 3 dieną įvyks net 6 mažųjų istorinių monstrų lenktynės.
Italijos grafas Giovanni Lurani, davęs pradžią šių nedidelių, bet labai greitų lenktyninių automobilių gamybai, įsivaizdavo, kad lenktynininkams tai bus paskutinis patikrinimas prieš žengiant į „Formulę 1“. Taip ir įvyko, daugybė garsiausių pasaulio sportininkų dalyvavo „Formula Junior“ lenktynėse, ten buvo pastebėti ir pakviesti į automobilių sporto karalienės F1 komandas. Tai kokia gi technika ir lenktynininkai atvyksta į Kauną?
„Formula Junior“ bolidų konstruktorių pavadinimai jau nelabai žinomi šiuolaikiniame lenktynių pasaulyje. „Stanguellini“, „Sadler“, „Gemini“, „Terrier“, „Huffaker“, „Mallock“ ir kitų gamintojų vardai garsiai skamba tik istorinių formulių pasaulyje. Bet jų kūriniai ne vienam šiuolaikiniam automobiliui „pakrautų malkų“. „Formula Junior“ sveria tik 400 kg, jų 120 AG varikliai nuo 0 iki 100 km/h bolidą pagreitina per 4 sekundes. Kadangi visi automobiliai privalo atitikti laikmečio techninius reikalavimus, tai ir kova tarp jų būna nevaikiška. Kaip ir jų kaina. Šiuo metu už brangiausią parduodamą bolidą prašoma 150 000 JAV dolerių. Pigiausias egzempliorius įkainotas 25 000 svarų.
Į lenktynes Kaune jau užsiregistravo 37 dalyviai iš JAV, Australijos, Naujosios Zelandijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Danijos, Švedijos. Birželio 2 dieną (šeštadienį) nuo 16.00 val. iki 18.00 val. dalyviai aistruoliams prisistatys Kauno rotušės aikštėje. „Formula Junior“ lenktynes birželio 3 dieną (sekmadienį) „Nemuno žiede“ paįvairins klubo „Retromobile“ ekspozicija ir paradas, automobilių, pagamintų iki 1990 metų, parodomieji važiavimai, „Formula student“ testai. Pasivažinėjimą dviviete formule galės laimėti bet kuris renginio žiūrovas.
Renginio laikas
Birželio 1 ir 3 diena.
Renginio pradžia
09.00 val.
Renginio vieta
Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasa (Nemuno g. 20, Gaižėnėliai, Kauno r.)
Komentarai (0)