Etnokultūros seminaras Garliavoje
Penktadienį, spalio 25 d., Kauno r. Garliavos sporto ir kultūros centro darbuotojai organizavo teorinį-praktinį seminarą „Etnokultūra šiandienos visuomenėje: sėkmės iniciatyvos ir praktinis pritaikymas“.
Seminare, kuris vyko Garliavos meno mokykloje, dalyvavo bibliotekininkai, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai, meno pedagogai, kultūrinės veiklos organizatoriai, etnografai, folkloro ansamblių vadovai. Pranešėjai pasidalijo savo sukaupta patirtimi apie etninės kultūros reiškinius, vertybes, raiškos įvairovę, pritaikymo galimybes.
Gražina Kadžytė (Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas) apžvelgė tradicinio kalendoriaus raidą, kaitą ir inovacijas. Pasidalijo įžvalgomis, kaip tradicinių kalendorinių švenčių papročius išradingai galima pritaikyti šiandien minint kalendorines šventes.
Dr. Agnė Kalėdienė (Vytauto Didžiojo universitetas) supažindino su Lietuvoje veikiančiais istorinės rekonstrukcijos klubais, pristatė labiausiai jų veikloje pastebimus etninės kultūros aspektus.
Lijana Šarkaitė-Viluma (Lietuvos teatro ir muzikos akademija, Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazija) kalbėjo apie pradinio ugdymo mokykloje patirtį ir pateikė pastebėjimus, kaip efektyviai įtraukti ugdytinius ir paskatinti domėjimąsi etnokultūra.
Loreta Stoliarovienė (Vilniaus etninės kultūros centras) kalbėjo apie iššūkius, kuriuos tenka spręsti organizuojant tradicines kalendorines šventes daugiakultūriniame šiandienos Vilniuje, pasidalijo gerąja patirtimi bei sėkmingomis istorijomis, naujomis švenčių bei renginių organizavimo idėjomis.
Dr. Jurgita Macijauskaitė-Bonda (Vytauto Didžiojo universitetas) išsamiai aptarė šiuolaikinio vaikų ir jaunimo folkloro sampratą, jo kilmės ir paplitimo aspektus, pasidalijo šiuolaikinio vaikų folkloro pavyzdžiais.
Nijolė Grivačiauskienė (Kauno r. Garliavos sporto ir kultūros centras) supažindino su folkloro teikiamomis galimybėmis ir privalumais, ugdant tiek vaikų, tiek suaugusiųjų kūrybiškumą. Seminarą ji baigė energingomis pratybomis. Jų metu renginio dalyviai mokėsi tradicinio folkloro kūrinius pritaikyti ugdymo procese.
Komentarai (0)