Ketvirtasis Erasmus + projekto „RespACT Your Peer; Don’t Bully Be FRIENDLY” vizitas Lietuvoje
Spalio 21–25 dienomis Kulautuvos pagrindinėje mokykloje, vyko jau ketvirtasis tarptautinis mokyklų partnerių programos „Erasmus+“ KA2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerysčių (KA229) projekto Nr. 2018-1-HR01-KA229-047418 ,,Pagalba aplinkiniams. Būk draugiškas“ mokomasis vizitas.
Sekmadienį pasitikome svečius iš Turkijos, Kroatijos, Bulgarijos, Italijos ir Portugalijos. Mokytojai apsigyveno Kaune, viešbutyje ,,Kaunas City“, o mokiniai įsikūrė šeimose Kulautuvoje.
Pirmą vizito dieną svečius pagal lietuvių papročius sutikome su duona ir druska, juos pradžiuginome mokinių koncertu, madų šou. Po koncerto visi projekto dalyviai pristatė savo sukurtas dainas apie draugystę, dalijosi kūrybos sunkumais ir džiaugsmais.
Pasidžiaugę ir artimiau susipažinę, išsiruošėme apžiūrėti miestelio: apsilankėme seniūnijoje, kur seniūnės pavaduotoja Asta Tamonienė papasakojo apie Kulautuvą, aplankėme Dievų ir deivių slėnį, Kulautuvos parką, Nemuno prieplauką.
Gerai pasivaikščioję, vakarop mokiniai ir protą pamiklino – penkios mišrios mokinių komandos žaidė „Protų mūšį“, o mokytojai tuo metu dalyvavo kulinarinio paveldo degustacijoje L. ir S. Sadauskų sodyboje. Pirmoji diena dalyviams buvo pilna įspūdžių, naujų pažinčių, džiaugėmės užsimezgusiomis draugystėmis.
Antrą projekto dieną svečiai turėjo galimybę dalyvauti pamokose ir susipažinti su Lietuvos švietimo sistema. Taip pat mokytojai ir mokiniai dalyvavo seminare-mokymuose ,,Elektroninės patyčios“, kuriuos vedė VDU Socialinių mokslų fakulteto Socialinio darbo katedros lektorė dr. Jorūnė Vyšniauskaitė-Rimkienė. Mokymai buvo išties paveikūs – mokiniai sėdėjo susimąstę, kai kurie susikrimtę, atėjo suvokimas, kad ir paprastas žodis gali pridaryti daug žalos. Po paskaitos mokytojai aptarė tolesnę projekto eigą, ką reikėtų tobulinti, keisti, buvo aptartas įvyksiantis susitikimas Turkijoje.
Kol pedagogai diskutavo, vaikai aktyviai leido laiką dailės studijoje, kur kiekvienas kūrė papuošalų dėžutes, o vėliau savo dėžutę padovanojo draugui. Vakarą projekto dalyviai visi kartu praleido apžiūrėdami Kauno senamiestį.
Trečia diena praleista keliaujant po Lietuvą. Buvo aplankytos trys Lietuvos sostinės – Kernavė, Trakai ir Vilnius. Kernavėje ir Trakuose mokiniai trumpai papasakojo archeologinės vietovės ir pilies istoriją, draugai iš užsienio ypač žavėjosi gražiomis aplinkomis, saulės nuauksintais Pajautos slėnio peizažais, skanavo kibinų. Daug emocijų sukėlė apsilankymas senojoje gyvenvietėje. Vilniuje aplankyti Valdovų rūmai ir Vilniaus senamiestis. Čia visi klausėsi gidės pasakojimo, kuris atvėrė ne tik Lietuvos istorijos paslaptis. Svečiai iš Italijos ypač džiaugėsi aptikę italės iš Milano Bonos Sforcos, Lietuvos ir Lenkijos kunigaikštienės, pėdsakų.
Ketvirta projekto diena taip pat padarė įspūdį – kelionė į Druskininkus buvo ir „skani“, ir atpalaiduojanti. Druskininkuose dalyvavome šakočio kepimo edukacijoje, sužinojome šakočio atsiradimo istoriją, pamatėme gamybos procesą ir patys jame dalyvavome. Skanavome atviro židinio liepsnose pačių iškepto šakočio – buvo tikrai skanesnis nei pirktas parduotuvėje. Paskui laisvalaikį leidome AQUA parke, čia netrūko teigiamų emocijų, juoko.
Penktadienį dalyvius Raudondvario dvare priėmė Kauno r. savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja Nijolė Benikienė, kuri papasakojo apie Kauno rajono mokyklas, jų pasiekimus. Žiūrėjome informacinį filmą apie Kauno rajoną. Gidas aprodė Raudondvario dvarą, papasakojo jo istoriją. Sugrįžę į mokyklą, mokytojai dar kartą aptarė aktualius projekto klausimus, o mokiniai žiūrėjo filmą apie draugystę. Vakare L. ir S. Sadauskų sodyboje vyko atsisveikinimo vakarėlis, jame koncertavo vaikų folkloro ansamblis ,,Karklynėlis“. Visi turėjo progą pasisukti ratelyje, patirti lietuvių liaudies šokių linksmumą, taip pat pažaisti liaudies žaidimų. Čia buvo įteikti ir projekto dalyvių sertifikatai.
Atsisveikinome su užsienio draugais ir išsiskyrėme kupini minčių apie gražų bendravimą ir naujų idėjų, kaip galėtume stabdyti patyčias ne tik realiame, bet ir virtualiame gyvenime, pasitikrinome, ar mokame dirbti komandoje, bendradarbiauti tarpusavyje, be abejo, pagilinome anglų kalbos žinias. Visas įgytas patirtis pritaikysime tolesnėje mokyklos veikloje kovodami su patyčiomis. Užsimezgė daug gražių draugysčių, kurios, tikimės, gyvuos dar ne vienus metus, net ir pasibaigus projektui.
Komentarai (0)