Tarpkultūrinis dialogas tęsiasi
Karmėlavos Balio Buračo gimnazijos sukaupta 15 metų tarptautinės veiklos patirtis - Comenius, Erasmus+, Nordplus, moksleivių mainai „Iš namų į namus“ - keičia gimnazijos veidą, tarpusavio bendravimą/bendradarbiavimą ir mokymo/mokymosi aplinkas. Šią patirtį ir pabandėme atskleisti Erasmus+KA2 projekto lėšomis sukurtame filme https://www.youtube.com/watch?v=_9sXTNUYtaI&ab_channel=RemigijusVeli%C4%8Dka .
2015-2017 vykęs Erasmus+KA2 projektas „Mokyklos be sienų” sėkmingai užbaigtas. Galutinis projekto produktas – „Metodinės rekomendacijos mokytojams, dirbantiems su reemigrantais” - išspausdintas, pavasarį švietimo bendruomenei pristatytas ir jau sėkmingai naudojamas darbe. Rugsėjo mėnesį įvykęs paskutinis susitikimas su partneriais iš Didžiosios Britanijos Westbourne Academy, Ipswich, padėjo dar kartą įsitikinti projekto nauda, sėkmingai parašyti ataskaitą ir likti geriems draugams, ir ateityje vykdysiantiems naujus, naudingus ir įdomius projektus.
Vieno projekto pabaiga reiškia kito projekto pradžią. Spalio 10-12 dienomis projekto koordinatorė Virginija Kanapinskienė dalyvavo Erasmus+ Tarptautinio bendradarbiavimo veiklos seminare „Migrantų integracija Šiaurės Baltijos regiono šalyse“, kuris vyko Suomijoje, Helsinkyje. Paskaitos, darbas grupėse, diskusijos padėjo geriau suprasti migracijos problemas įvairiataučiame kultūriniame kontekste. Visiems seminaro dalyviams buvo labai vertinga mūsų patirtis, įgyta projekto „Mokyklos be sienų” metu.
Seminaro metu ne tik nagrinėjome esamas migracijos problemas, bet šiaurės šalių atstovai dalijosi gerąja patirtimi. Suomijos atstovė pristatė dar negirdėtą Mediatorių savanorišką veiklą mažose bendruomenėse. Mediatoriai - žmonės, kurie padeda spręsti nesutarimus tarp bendruomenės narių. Supratome, kad tai yra labai efektyvus būdas, padedantis užbėgti didesnei problemai už akių. Taip pat išbandėme naujus metodus, taikomus dirbant su migrantais mokiniais: psichodramos, paremtos jutiminiu tyrimu, knygos paveikslėlių apibūdinimu, kuris padeda išryškinti asmenybės identitetą, įvairovę ir skirtumus. Diskusijų metu pasidalijome patirtimi, kaip padedama emigrantams adaptuojantis kitoje kultūrinėje ir socialinėje aplinkoje.
Mūsų patirtis truputį kitokia, nes dirbame su reemigrantais, bet faktas, kad lietuvaičių yra Švedijoje, Norvegijoje, net ir Islandijoje, padėjo šiaurės šalių atstovams bent minimaliai suprasti mūsų švietimo įstaigų darbą.
Seminaro metu užmegzta pažintis įgalino surasti partnerius Nordplus tarptautiniam projektui. Mūsų tikslas - susipažinti su Suomijos, Švedijos, Islandijos mokyklomis, kad mes galėtume sukurti geresnes adaptacijos sąlygas mokiniams, grįžtantiems iš šiaurės šalių. O tokių moksleivių jau turime.
Bet kokia nauja patirtis, užmegzta nauja pažintis yra postūmis į naujus projektus, naujas idėjas ir tarpkultūrinio dialogo plėtrą.
Taigi, projektas baigiasi - projektas prasideda! Su tokiu lozungu dirba Karmėlavos Balio Buračo gimnazijos tarptautinių projektų komanda.
Virginija Kanapinskienė, anglų kalbos mokytoja ekspertė, tarptautinių projektų koordinatorė, Rūta Kaltenienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė.
Komentarai (0)