Ringaudiškiai ir neveroniškiai miestą pasieks kaip ir anksčiau
Kauno rajono savivaldybė pasirūpino, kad keleivių pervežimo maršrutu Ringaudai–Neveronys paslaugų teikimas nenutrūktų. Šių vietovių gyventojai, „Kautrai“ nuo liepos 1 d. atsisakius maršrutinių taksi maršrutų į artimąjį priemiestį, nesusidurs su susisiekimo viešuoju transportu problemomis.
Pagal 56-ąjį miesto maršrutinių taksi maršrutą Ringaudai–Neveronys aptarnavusio vežėjo pateiktus statistinius duomenis, šiuo maršrutiniu taksi kasdien iš Ringaudų ir Akademijos į Kauno miestą išvyksta ir grįžta atgal apie 300 keleivių, o iš Neveronių – apie 250 keleivių.
Vasara permainoms nėra kritinis laikas, mat dauguma žmonių atostogauja, tačiau nesiėmus alternatyvių transporto paslaugų rudenį problema jau būtų tapusi itin aštri. „Sužinoję, kad miestas naikina 56-ąjį maršrutą, Neveronių gyventojai buvo labai sunerimę, mat praktiškai būtų labai sunku susisiekti su miestu. Kelionė autobusu iki centro trunka ilgiau kaip valandą, tai nepatogu žmonėms, važinėjantiems į darbą ir iš jo. Tėvams rūpėjo, kaip bus nuo rudens, nes nemažai jaunųjų neveroniečių lanko įvairius būrelius mieste“, – sakė Neveronių gyventoja Janina.
Birželio 27 d. posėdžiavusi Kauno rajono savivaldybės taryba patvirtino naują Kauno rajono priemiesčio maršrutinių taksi maršrutą Ringaudai–Neveronys. Kadangi Kauno rajono savivaldybės administracija neturėjo galimybių per vieną mėnesį suorganizuoti vežėjo atrankos konkurso šio maršrutinio taksi maršrutui aptarnauti, nuspręsta sudaryti tiesioginę sutartį su vežėju, kol įvyks vežėjų atrankos konkursas visiems priemiesčio maršrutinių taksi maršrutams aptarnauti.
Tokiam sprendimui įgyvendinti papildomų Kauno rajono savivaldybės biudžeto lėšų nereikės. Maršrutinių taksi maršrutai organizuojami komerciniu pagrindu, juose netaikomos Transporto lengvatų įstatyme numatytos lengvatos, maršrutus aptarnaujančių vežėjų patiriami nuostoliai nekompensuojami.
Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius Šarūnas Šukevičius sakė, kad savivaldybei šiuo metu yra svarbiausia užtikrinti, kad žmonės, gyvenantys Ringauduose, Akademijoje ar Neveronyse, pasiektų darbą ir grįžtų namo. „Su Kauno miesto savivaldybe suderinome, kad maršrutas išliks toks pat, koks ir buvo, o grafikas šiek tiek keisis. Keisis ir kelionės kaina, nes neturėsime bendro elektroninio bilieto, tačiau diskusija dėl jo įvedimo tęsiasi“, – sakė Š.Šukevičius.
Kelių ir transporto skyriaus vyr. specialistas patikslino, kad kelionė Kauno rajono vežėjų mikroautobusais kainuos pigiau – 1 eurą, nes „Kautra“ taiko 1,30 euro mokestį perkant bilietą mikroautobuse ir 1,10 euro – perkant elektroninį bilietą. „Eismo tvarkaraštis taip pat keičiasi. Vasarą mikroautobusai važiuos rečiau, o nuo rugsėjo 1-osios, padidėjus keleivių srautams, tvarkaraštį koreguosime, bus atsižvelgiama į vaikų pavėžėjimo poreikį pagal Ringaudų pradinės, Akademijos Ugnės Karvelis ir Neveronių gimnazijos pamokų tvarkaraščius, dažninami reisai piko metu“, – teigė R.Baliūnas.
Kadangi kertama Kauno miesto teritorija, Kauno rajono savivaldybė privalo derinti tvarkaraščius su miesto savivaldybe. „Miestas neprieštarauja, kad perimtume 56-ąjį maršrutą, manau, kad suderins ir mūsų siūlomus tvarkaraščius“, – praėjusią savaitę kalbėjo Kelių ir transporto skyriaus vyr. specialistas. Be to, pasak, R.Baliūno, miesto savivaldybė planavo pratęsti maršrutus, kurie dubliuotų 56 ąjį maršrutą, tačiau kol kas apie jų ketinimus rajono savivaldybė nieko konkretaus nežino, nėra gavusi tvirtinti keičiamų tvarkaraščių.
Komentarai (0)