Akademijoje gimė unikalus socialinio verslo pavyzdys
Didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės po savo stogu neretai komerciniais pagrindais priima ūkininkų ar kitokias krautuvėles. O štai Varžupio gatvėje statomas „Rimi“ prekybos centras taps Akademijos bendruomenės centro (ABC) prieglobsčiu. Tai bene pirmasis ir vienas iš įdomiausių šiandieninio socialinio verslo pavyzdžių Lietuvoje, kai bendruomenė ketina įkurti savo parduotuvę, pati ją išlaikyti ir erdves išnaudoti susibūrimams.
Pergolė – sprendimas vasarai
„Akademijos bendruomenė neturi laisvalaikio salės, kultūros namų ar kitos vietos, kurioje galėtų rinktis. Kai reikia ką nors kartu nuspręsti, tenka spaustis seniūnijoje. Kartais iš bėdos atsiranda geri sumanymai“, – šypsojosi Akademijos seniūnas Skirmantas Nominaitis.
„Pernai laimėjome „Maximos“ skelbtą konkursą ir Pikniko pievoje įrengėme pavėsinę pergolę. Šiltuoju metų laiku čia vyksta įvairiausi užsiėmimai, bet kai oras subjūra, tenka ieškotis, kur prisiglausti. Lietuvoje yra keturi metų laikai, nenorime, kad vėlų rudenį, žiemą ir ankstyvą pavasarį nutrūktų edukacijos bei renginiai. Seniai galvojome apie erdvę uždarose patalpose, tačiau ji turi finansiškai išsilaikyti ir radome sprendimo būdą“, – seniūnui antrino aktyvi bendruomenės narė Kristina Šiožinienė.
Bendruomenė nusprendė, kad geriausiai tam tiktų parduotuvė, kurioje būtų plėtojamas socialinis verslas, siūloma įsigyti vietos gamintojų produkcijos, supažindinama su miestelio menininkų darbais, rengiamos edukacijos, teikiama informacija apie renginius ir sprendžiami bendruomenės reikalai. Nors sakoma, kad gera idėja yra svarbiausia, ne mažiau svarbu, kad kas nors priimtų atsakomybę už jos įgyvendinimą. „Kol viską įsiūbuosime, sutikau būti parduotuvės administratore, o vėliau bus matyti“, – sakė K.Šiožinienė.
Jos nuomone, dabar labai palankus metas bendruomenėms stiprėti, susikurti trūkstamą aplinką ir ją puoselėti, nes paskelbta nemažai projektų ir iniciatyvų.
Braižo pritaikytas erdves
Statomame prekybos centre ABC nuomosis 46 kv. m patalpas. Dėl konkrečios vietos pastate ir nuomos kainos jau susitarta, tačiau ši informacija – konfidenciali. Susitarimas jau leidžia daryti tolesnius žingsnius – projektuoti ir spręsti kitus klausimus, susijusius su parduotuvės atidarymu. „Vieniems bus reikalingas šaldymo agregatas, kitiems atvirkščiai – šilta patalpa, priklausomai nuo produkcijos, skirsis ir lentynų dydis bei išdėstymas“, – pasakojo administratorė. Bendrai parduotuvės stilistikai sukurti pagalbos jau kreiptasi į dizainerį.
Nuomojamose patalpose bus trys parduotuvės, edukacijų ir galerijos erdvės. Parduotuvė bus suskirstyta į zonas: vienoje bus prekiaujama maisto produktais, kitoje – kosmetika, trečioje – rankdarbiais.
Šiuo metu būsimoje parduotuvėje ketinimą prekiauti jau yra pareiškę saldainių gamintoja mažoji bendrija „Ledinukas“, „Ringaudų šakočiai“, arbatos gamintojai iš Noreikiškių, kosmetikos gamintojai „Žalia pieva“, gauta pasiūlymų dėl interneto parduotuvės kūrimo ir kitų. Pati Kristina, gėlių ūkio Akademijos seniūnijoje savininkė, čia ketina prekiauti gėlėmis ir vesti edukacinius užsiėmimus.
„Kviesime edukatorius, kurie veda sporto užsiėmimus, ekskursijas, rengsime bendruomenės susirinkimus. Tai bus Akademijos veidas, kur bus galima pamatyti, ką šis miestelis gali pasiūlyti atvykstantiems svečiams ir čia gyvenantiems žmonėms“, – sakė K.Šiožinienė.
Įkurtuvės – rudenį
Birželio 20 d., per Kaimynų pikniką, idėją ketinama pristatyti visiems susirinkusiems, bus prekiaujama produkcija, kurią pirkėjai ras ir parduotuvėlėje.
Pagal susitarimą su prekybos tinklu, „Akademus“ (taip vadinsis naujoji parduotuvė) pirkėjų jau lauks lapkritį arba gruodį. „Ne visiems patinka lotyniškos kilmės parduotuvės pavadinimas. Tačiau jis suteikia solidumo ir akademiškumo bendrąja prasme. Be to, galvojame ir apie tarptautiškumą, siekiame, kad pavadinimas būtų suprantamas ir atpažįstamas užsienio svečiams, o parduotuvę pamėgtų ne tik vietos gyventojai“, – aiškino pašnekovė.
Iniciatyva kodiniu pavadinimu „Made in Akademija“ sulaukė didžiulio vietos bendruomenės verslininkų, „Kaunas – kultūros sostinė 2022“ projekto atstovų susidomėjimo. „Tai būtų atramos taškas Akademijai, 2022 m. čia galėtų užsukti kultūros sostinės svečiai“, – mano S.Nominaitis.
„Šiais metais esame pakviesti dalyvauti „Change Future“ projekto hakatone, kuriame pristatysime savo projektą. Žinoma, viliamės gauti finansavimą įrangai įsigyti, bet jei nepavyks, nenusivilsime, nes galėsime pasinaudoti socialinio verslo konsultantų patarimais, ir maksimaliai ištobulinsime savo idėją“, – optimizmo neslėpė parduotuvės administratorė.
Komentarai (0)