Akademijoje įsikūrusi darnaus apsipirkimo krautuvėlė LOKALI sulaukė ir mero dėmesio
Dar neturite originalių kalėdinių dovanėlių? Gal jums reikia aukščiausios kokybės odinio portfelio? Norite padovanoti mamai išskirtinį rankų darbo nėrinį, paskanauti džiovintų svirplių produktų, vaikyste kvepiančio meduolio ar geriausios Kauno apskrityje kavos? Tuomet jums laikas atrasti Akademijos miestelyje (Varžupio g. 1) įsikūrusią darnaus apsipirkimo krautuvėlę „LOKALI: Made in Akademija“.
Penktadienį krautuvėlėje apsilankė ir meras Valerijus Makūnas, kuris už socialinio verslo iniciatyvą Akademijos bendruomenės centro pirmininkei Daivai Gavrilčikei ir krautuvėlės direktorei Kristinai Šiožinienei įteikė Kauno rajono ženklą.
„Savo kūrybiškumu ir aktyvumu esate įkvepiantis pavyzdys visai Lietuvai“, – kalbėjo meras, pažadėjęs į krautuvėlę užsukti ir kaip pirkėjas, nes gyvena visai greta, Ringauduose.
Akademijos seniūnas Skirmantas Nominaitis irgi džiaugėsi aktyvia bendruomene, su kuria kartu pavyko įgyvendinti ne vieną projektą. „Mūsų bendruomenės žmonės apdovanoti įvairiais talentais“, – kalbėjo seniūnas, rodydamas stilingus „K&F Style“ mados namų įkūrėjos Kristinos Foktienės drabužėlius vaikams, Marijos Šalaševičienės sukurtus vienetinius papuošalus, kitus gaminius.
„O štai inkilas-baras, kuriame galite paslėpti savo gėrimų atsargas nuo nedraugiškos uošvės akies“, – šypsojosi Skirmantas.
Bendruomenės narius į socialinio verslo krautuvėlę atvedė seni pomėgiai arba netikėtai savyje atrasti talentai.
Antai Monika Janauskienė iš pradžių meduolius kepė savo šeimai, draugams, pažįstamiems. Vėliau pradėjo prekiauti mugėse, kol vieną dieną nusprendė, kad laikas išplaukti į platesnius vandenis. Taip gimė įmonė „Trys meduoliai“.
Panaši ir „Honey bee“ vaikiškos kosmetikos kūrėjos Agnės Masėnaitės sėkmės istorija. Jauna moteris iš pradžių gamino kremus savo vaikams ir tik vėliau tai išaugo į versliuką.
Indrę ir Vincą Benevičius jau atpažįsta daugelis, kurie nori į savo valgiaraštį įtraukti kuo daugiau maistingų produktų. Jie beveik dešimtmetį augina ir pardavinėja sveikatai naudingus žalumynus: daigintas liucernas, žaliuosius lęšius, ridikėlius, saulėgrąžas.
Jų prekės ženklą „Žali žali“ išvysite ir LOKALI parduotuvėje. Tai džiovinti vaisiai ir daržovės, vasaras pas močiutę primenantys obuolių sūriai ir svarainių, rabarbarų sirupai. Ieškantys netikėtų skonių galės pasilepinti unikaliais šokoladais su daigintais grikiais, avinžirniais ir saulėgrąžų branduoliais.
„Mūsų bendras verslas gimė iš alkio kultūrai. Ėmėme galvoti, kaip galėtume kultūrai pritraukti lėšų patys. Vieno renginio metu pamatėme, kad Akademijoje apstu puikių gamintojų, kurių produkcija galėtų būti patraukli ir platesnei auditorijai. Tada nusprendėme plėtoti bendruomenės parduotuvės idėją. Ji paremta dvigubo laimėjimo principu: vietos gamintojams užtikrina erdvę, kur jų gaminiai yra matomi, o dalis pelno skiriama bendruomenės kultūriniam gyvenimui“, – Lietuvoje dar mažai žinoma socialinio verslo idėja dalijosi K. Šiožinienė.
Parduotuvės direktorė prisiminė, kad iš pradžių buvo nelabai aišku, ką teks dėti į lentynas, tačiau dabar krautuvėlėje galima įsigyti 40-ties vietos verslininkų gaminių. Ir tai – ne riba. Pasak R. Šiožinienės, ateityje LOKALI galėtų pasiūlyti maždaug 200 Akademijoje veikiančių verslų produkcijos.
Nuo pat pirmos veiklos dienos verslas šioje bendruomenės erdvėje neatsiejamas nuo kultūros: viena parduotuvės siena bus skirta vietos menininkų darbams eksponuoti. Dabar čia galima išvysti Anetos Kvedaravičienės tapybos darbų parodą.
Atvėrę krautuvėlės duris, bendruomenės nariai nesustos – gruodžio viduryje planuoja pradėti ir elektroninės parduotuvės veiklą.
***
Projektą vykdo: VšĮ „Profesinio meistriškumo akademija“ ir Akademijos bendruomenės centras
Partneriai: „Kaunas ir Kauno rajonas – Europos kultūros sostinė 2022“, Akademijos seniūnija
Rėmėjai: Kauno rajono savivaldybė, UAB „GB Group“, UAB „VetMarket“, UAB „Pilėnų klinika“
Komentarai (0)