Reikalavimai gatvėms ir keliams, kuriais vyksta reguliarus keleivinio transporto eismas
Reikalavimai gatvėms ir keliams, kuriais vyksta reguliarus keleivinio transporto eismas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS
ĮSAKYMAS
1996 m. gegužės 8 d. Nr. 165
Vilnius
DĖL REIKALAVIMŲ GATVĖMS IR KELIAMS, KURIAIS VYKSTA REGULIARUS
KELEIVINIO TRANSPORTO EISMAS
Siekdamas tobulinti keleivinio kelių transporto darbą,
įsakau:
1. Patvirtinti Reikalavimus gatvėms ir keliams, kuriais vyksta
reguliarus keleivinio transporto eismas.
2. Nustatyti, kad šie Reikalavimai galioja tik naujai
atidaromiems reguliaraus eismo keleivinio transporto maršrutams.
SUSISIEKIMO MINISTRAS JONAS BIRŽIŠKIS
_____________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
susisiekimo
ministerijos
1996 05 08 įsakymu Nr.
165
R E I K A L A V I M A I
GATVĖMS IR KELIAMS, KURIAIS VYKSTA REGULIARUS KELEIVINIO
TRANSPORTO EISMAS
1. Reikalavimai gatvėms ir keliams, kuriais vyksta reguliarus
keleivinio transporto eismas, parengti atsižvelgiant į Kelių
įstatymo, Kelių priežiūros taisyklių, Kelių eismo taisyklių,
Gatvių priežiūros taisyklių nuostatas ir neprieštarauja Kelių
eismo konvencijai, priimtai Jungtinių Tautų konferencijoje
Ženevoje 1968 metais.
2. Šie Reikalavimai yra privalomi visiems kelių, kuriais
vyksta reguliarus keleivinio transporto eismas, savininkams, tuos
kelius prižiūrintiems ūkio subjektams, reguliariu keleivių vežimu
užsiimantiems ūkio subjektams.
3. Reguliarus keleivinio transporto eismas leidžiamas tiktai
tais keliais ir gatvėmis, kuriuose eismo sąlygos atitinka
nustatytus reikalavimus ir kurių būklė ištisus metus garantuoja
saugų keleivinio transporto eismą. Atsižvelgiant į kelio būklę ir
eismo sąlygas, keleivinio transporto eismas gali vykti ištisus
metus arba būti sezoninis.
4. Maršrutus (kelius ir gatves) reguliariam keleivinio
transporto eismui parenka keleivių vežimų organizatorius,
savivaldybė, Valstybinė kelių transporto inspekcija prie
Susisiekimo ministerijos, dalyvaujant vežėjui.
5. Keleivių vežimo organizatorius maršruto trasos parinkimui
ir įvertinimui, ar jis atitinka nustatytus techninius ir eismo
saugumo reikalavimus, sudaro komisiją. Į komisijos sudėtį įeina
šių institucijų atstovai:
pirmininkas - Valstybinės kelių transporto inspekcijos -
tolimojo susisiekimo maršrutams, o vietinio susisiekimo
maršrutams - atitinkamos savivaldybės;
vežėjo atstovas;
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Kelių
policijos (miesto ar rajono);
kelio (gatvės) savininko arba už kelio (gatvės) priežiūrą
atsakingo ūkio subjekto;
atitinkamai miesto arba rajono savivaldybės;
geležinkelio priežiūros tarnybos (jeigu maršrute yra
geležinkelio pervažos).
6. Apžiūrint maršrutą parenkamos (įvertinamos esamos)
sustojimų vietos, išmatuojami pagrindiniai kelio parametrai
(ilgis, plotis, nuolydis, matomumo atstumas), nustatomas dangos
tipas, pavojingų ir per gyvenvietes einan�?ių ruožų ilgiai, tiltų
ir viadukų gabaritai bei techninė būklė, įvertinamas eismo
reguliavimo priemonių (kelio ženklų, atitvarų, šviesoforų ir kt.)
buvimas ir būklė, geležinkelio pervažų tipas ir būklė bei kiti,
galintys turėti įtakos eismo saugumui, parametrai.
7. Komisija surašo nustatytos formos apžiūros aktą (1 priedas)
ir daro išvadą apie maršruto tinkamumą reguliariam keleivinio
transporto eismui. Aktą pasirašo ir gauna visi komisijos nariai,
išvardyti šių Reikalavimų 5 punkte.
8. Pakartotinės maršrutų-trasų apžiūros atliekamos tada, kai
juose iš esmės pasikei�?ia kelių (gatvių) ir statinių parametrai
bei eismo sąlygos. Tolimojo susisiekimo maršrutams apžiūros
iniciatorius - Valstybinė kelių transporto inspekcija, o vietinio
susisiekimo - atitinkama savivaldybė.
9. Jeigu kelio (gatvės) būklė neatitinka nustatytų
reikalavimų, tai akte komisija nurodo trūkumus, dėl kurių
reguliarus keleivinio transporto eismas negali būti pradėtas arba
turi būti nutrauktas.
10. Komisijos nustatytus trūkumus per akte nurodytą terminą
privalo pašalinti kelio savininkas.
Kitų akte nurodytų darbų, susijusių su kelio (gatvės)
rekonstravimu, stiprinimu, stotelių ir papildomų eismo
reguliavimo priemonių įrengimu, finansavimo ir atlikimo klausimai
sprendžiami derybų tarp suinteresuotų šalių keliu.
11. Pašalinus maršruto apžiūros akte nurodytus trūkumus,
komisija kelią apžiūri pakartotinai, vėl surašo aktą ir daro
išvadą dėl reguliaraus keleivinio transporto eismo galimybės.
12. Keliai (gatvės), kuriais leidžiamas reguliarus keleivinio
transporto eismas, turi tenkinti šiuos reikalavimus:
12.1. kelio sankasos plotis turi būti ne siauresnis kaip 8
metrai, jei eismo intensyvumas didesnis kaip 250 automobilių per
parą, o visais kitais atvejais - ne siauresnis kaip 6 metrai;
12.2. gatvės važiuojamosios dalies plotis, esant dviejų
kryp�?ių eismui, turi būti ne siauresnis kaip 6 metrai, o esant
vienos krypties eismui - ne siauresnis kaip 4 metrai. Gatvėse
prie keleivinio transporto stotelių įrengiamos įvažos
(praplatinimai);
12.3. važiuojamoji kelio (gatvės) dalis turi būti lygi, jos
perėjimas į kelkraštį - nuožulnus, o kelkraš�?iai turi būti kieti
ir lygūs;
12.4. skersinis kelio (gatvės) važiuojamosios dalies ir
kelkraš�?io nuolydis turi būti ne didesnis kaip 6 procentai;
12.5. išilginis kelio (gatvės) nuolydis turi būti ne didesnis
kaip 8 procentai (išimtiniais atvejais įkalnėse arba nuokalnėse,
trumpesnėse kaip 150 metrų, išilginis nuolydis leidžiamas iki 9
procentų);
12.6. kelio (gatvės) matomumas turi būti ne mažesnis kaip 60
metrų, o priešpriešinio transporto matomumas - ne mažesnis kaip
100 metrų;
12.7. matomumas sankryžose turi užtikrinti, kad 3 metrų
atstumu nuo kertamo kelio važiuojamosios dalies krašto stovin�?io
automobilio vairuotojas matytų kelią į abi puses ne mažiau kaip
po 50 metrų;
12.8. kelių ruožuose, kur pylimo aukštis yra didesnis kaip 3,5
metro, o eismo intensyvumas keliu yra didesnis kaip 500
automobilių per parą - turi būti įrengti apsauginiai atitvarai.
Atitvarai taip pat turi būti rengiami ir esant mažesniam pylimo
aukš�?iui, jeigu kelio posūkiai yra labai staigūs arba šalia kelio
yra vandens telkinių;
12.9. reguliarus keleivinio transporto eismas leidžiamas tik
per saugomas arba automatinę šviesoforų signalizaciją turin�?ias
geležinkelio pervažas. Matomumas pervažoje turi būti toks, kad
lokomotyvo mašinistas pervažą galėtų matyti iš ne mažesnio kaip
1200 metrų atstumo, o automobilio vairuotojas, būdamas 50 metrų
nuo pervažos, traukinį galėtų pamatyti jam esant ne ar�?iau kaip
400 metrų nuo pervažos. Miestuose, esant mažesniam matomumo
atstumui, apie reguliarų eismą sprendžia šių Reikalavimų 5 punkte
numatyta komisija;
12.10. gyvenvie�?ių gatvių sankryžose posūkių spinduliai turi
būti tokie, kad keleivinio transporto priemonės, važiuodamos
kraštine dešine eismo juosta, galėtų pasukti į dešinę,
neišvažiuodamos į priešpriešinio eismo juostą;
12.11. gatvės, kuriomis vyksta reguliarus keleivinio
transporto eismas, turi būti apšviestos vadovaujantis Gatvių
apšvietimo projektavimo normomis;
12.12. miesto ar miesto tipo gyvenvie�?ių gatvėse, kuriose
vyksta reguliarus vietinio susisiekimo maršrutinių autobusų
eismas, pėstiesiems turi būti įrengti šaligatviai arba nuo kelių
(gatvių) važiuojamosios dalies atskirti pės�?iųjų takai;
12.13. vietos keleivinio transporto sustojimams (stotelėms) ir
jų tipas parenkami vadovaujantis Kelių projektavimo normomis ir
taisyklėmis bei Kelių eismo taisyklėmis. Parenkant vietas
stotelėms, pagrindinis dėmesys turi būti kreipiamas į matomumą
sustojimo vietose ir į pės�?iųjų saugumą;
12.14. užmies�?io keliuose sustojimų vietas reikia parinkti
keleivių susibūrimo vietose, tiesiuose kelio ruožuose arba
vingiuose su ne trumpesniu kaip 600 metrų spinduliu, o išilginiu
nuolydžiu - ne didesniu kaip 4 procentai. Stotelių praplatinimai
abiem kryptimis turi būti išdėstyti taip, kad transporto
priemonės sustotų ne priešpriešiais ir ne šalia viena kitos, bet
viena už kitos ne mažesniu kaip 30 m atstumu (pagal važiavimo
kryptį - pirmoji stotelė įrengiama kairėje kelio pusėje, antroji
- dešinėje);
12.15. jei visuomeninio transporto intensyvumas didesnis kaip 72
vienetai per valandą, stoteles būtina išskirti;
12.16. stotelės užmies�?io keliuose turi būti įrengtos už
sankryžų, ne ar�?iau kaip 50 metrų už jų, ir ne ar�?iau kaip 30
metrų prieš pės�?iųjų perėjas, o transporto priemonių vairuotojai
jas turi matyti iš ne trumpesnio kaip 150 m atstumo;
12.17. stotelės sankryžų zonoje gyvenvietėse ir miestuose
paprastai rengiamos pervažiavus sankryžą, bet ne ar�?iau kaip 20
metrų nuo pės�?iųjų perėjos;
12.18. galinėse maršrutų stotelėse turi būti įrengtos
specialios apšviestos aikštelės išlipti keleiviams ir apsisukti
transporto priemonėms. Apsisukimo aikšteles rekomenduojama rengti
dešinėje pusėje eismo į galutinį punktą kryptimi. Bent vienoje iš
miesto maršruto galinių stotelių turi būti įrengtas sanitarinis
mazgas;
12.19. kelio (gatvės) statinių maršrute laikan�?ioji galia turi
būti ne mažesnė kaip maksimali keleivinio transporto priemonės,
kursuojan�?ios tuo maršrutu, masė.
13. Visame maršrute, kuriuo vyksta arba numatoma pradėti
reguliarų keleivinio transporto eismą, ir stotelėse kelio ženklai
turi atitikti Lietuvos standarto LST 1335 „Kelio ženklai“ ir
standarto LST 1405 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, o
ženklinimas - Lietuvos standarto LST 1379 „Kelių ženklinimas“
reikalavimus.